تاریخ: ۱۹:۱۶ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۶

استاندار گلستان در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی این خطه شمالی گفت: ارزش تولیدات کشاورزی پارسال استان بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال با توجه به بارش‌های مطلوب پاییز و زمستان گذشته افزایش یابد.

روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس اظهار داشت: ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است و این استان در تولید برخی محصولات در رده های اول تا ششم کشور قرار دارد.

وی پیش بینی کرد: کشاورزان گلستان امسال از حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم، جو و کلزا بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار محصول تولید کنند.

استاندار گلستان افزود: تولید پارسال گندم گلستان یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به یک میلیون ۲۷۸ هزار تن افزایش یابد.

وی  با اشاره به پتانسیل‌های گلستان در حوزه کشاورزی گفت که با هدف تحقق جهش تولید، زیرساخت ها و نیازمندی‌های این بخش مهیا شده و بهبود پیدا خواهد کرد.

حق شناس اظهار داشت: یکی از ضرورت های مهم رسیدن به هدف جهش تولید، رفع مشکلات و دغدغه های فراروی تلاش‌گران بخش کشاورزی است تا همه تمرکز آنان بر افزایش کمی و کیفی تولیدات متمرکز شود.

print

پاسخی بگذارید