تاریخ: ۱۵:۲۷ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
گیلانی ها ۷۰درصد کمتر آجیل خریدند

اکنون کمترین قیمت پسته به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد شمال ، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مرکز استان گیلان با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت انواع آجیل به ویژه پسته و بادام درختی گفت: خرید آجیل امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد در استان کاهش یافته و در حال خارج شدن از سبد خانوار است.

حمید انزانی با بیان اینکه به طور مثال قیمت پسته اعلاء سال گذشته کیلویی بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان بود اما اکنون کمترین قیمت پسته به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، افزود: خشکسالی و کمبود محصولاتی مانند پسته و بادام درختی و افزایش قیمت ارز و تمایل بیشتر برای صادرات از جمله دلایل افزایش قیمت آجیل بوده است.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت آجیل نه تنها به نفع صنف آجیل فروشان نیست ، بلکه به ضرر آنها نیز هست؛ چراکه ، به دلیل کم شدن قدرت خرید مردم، همکاران مان نیز ضرر می کنند و در حال حاضر با کمترین سود و گاهی با ضرر آجیل خود را عرضه می کنند.
وی بیان کرد: البته برای اینکه اقشار مختلف مردم بویژه اقشار متوسط و آسیب پذیر بتوانند، از آجیل شب عید بهره مند شوند، در نمایشگاه بهاره استان تمهیداتی و با قیمت های کمتر از بازار عرضه شده که استقبال بسیار خوبی هم در این ارتباط صورت گرفته است.
نمایشگاه بهاره از شانزدهم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان در رشت آغاز شده و تا امروز (بیشت و پنجم) ادامه دارد.
با توجه به افزایش قیمت آجیل، بسیاری از افراد امسال به پویش نه به خرید آجیل پیوستند .

print

پاسخی بگذارید