گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۲۲ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
۶ هزار و ۴۰۰ گلستانی متقاضی دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه بیمه بیکاری تاکنون، ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در استان متقاضی دریافت مقرری ناشی از کرونا شدند.

روابط عمومی این اداره کل، سعید مازندرانی اظهار داشت: با شیوع کرونا و اتخاذ برخی تصمیمات برای مهار این بیماری، افرادی به صورت غیرارادی شغل خود را از دست داده‌ و مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری هستند که می‌توانند از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی افزود: شیوه‌نامه اجرایی تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیرارادی شناخته شده‌اند، تدوین شده است.

وی یادآور شد: واجدین شرایط برای جلوگیری از مراجعه حضوری، می‌توانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir، با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی خود نسبت به تکمیل درخواست اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: براساس شیوه‌نامه ابلاغی، ۱۰ گروه فعالیت و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌ و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها نیز مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند برای مدت سه ماه (اسفند ماه ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹) از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

مازندرانی اضافه کرد: همچنین برای سایر بنگاه‌هایی که جزو ۱۰ گروه شغلی مذکور نبوده اما به دلیل اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل بخشی از نیروی کار خود شده‌اند، با تشخیص مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده نمایند.

print

پاسخی بگذارید