تاریخ: ۱۱:۰۲ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
۸۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی وگردشگری در صومعه سرا  افتتاح شد

فرماندار صومعه سرا گفت: همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر پروژه‌های عمرانی و گردشگری اشتغالزایی این شهرستان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سید جلال سید محمدی روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان پروژه های راهداری اظهار داشت: برای سه پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صومعه‌سرا  بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه محور پیربازار به ضیابر از نقاط حادثه خیز است افزود: وجود دوربین ثبت تخلفات در این مسیر موجب کاهش حادثه خواهد شد و در این راستا برای نصب آن ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی یادآور شد: از هفته دولت تاکنون ۱۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰ کیلومتر از جاده ها روکش شده اند که برای اجرای این پروژه ها ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه سرا نیز در مراسم افتتاح یک خانه مسافر در روستای میانده گفت: برای احداث این خانه مسافر با مشارکت بخش خصوصی که شامل چند واحد بومگردی است بالغ بر یک ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
علیرضا مهرگان افزود:  با افتتاح این خانه مسافر برای ۶ نفر اشتغال ایجاد شده است و تعداد خانه مسافرهای این شهرستان به ۳۰ واحد رسیده است.
صفر پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا  نیز در حاشیه این مراسم از گشایش همزمان نمایشگاه عکس و کتاب در این شهرستان خبر داد و افزود:  ، این نمایشگاه ها تا پایان دهه فجر پابرجاست و علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار  عکاسان هنرمند  فرخ و نگین رنجبر ، و خرید بیش از ۳۰۰جلد کتاب‌ اقدام کنند.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید