ابلاغ شد
تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
۹۲ میلیارد تومان برای استمهال وام کشاورزی سیل زدگان مازندران

دولت تخصیص حدود ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای استمهال وام کشاورزان خسارت دیده از سیل مهر ماه امسال استان را ابلاغ کرده است .

به گزارش اقتصاد شمال ، سیل ۱۴ مهر ماه امسال بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف بویژه در غرب مازندران خسارت زد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

علی اصغر احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود : دولت برای پرداخت غرامت در این بخش تاکنون مصوبه ای نداشت ، اما طی ماه جاری با پیش بینی این میزان اعتبار تعهد کرده به مدت سه سال سود و جرائم دیر کرد تسهیلات دریافتی کشاورزان را پرداخت کند.
وی گفت : بنا به تاکید استاندار ، کارگروهی هم در استانداری و به تبع آن در شهرستان ها با همکاری فرمانداران ، روسای ادارات جهاد کشاورزی و بانک های عامل تشکیل و تمهیدات خوبی هم در این زمینه اتخاذ شد.
۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در ۱۵نوع از جمله برنج با حدود یک میلیون تن ،مرکبات با ۲میلیون و ۵۰۰هزار تن ،کیوی ،گل و گیاه ،دام وطیور و در حوزه شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.
بر اساس آمار سازمان جهادکشاورزی مازندران از ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کمتر از هفت درصد زمین های مازندران تحت پوشش بیمه است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید