تاریخ: ۱۴:۳۱ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
خدمات بنیاد مسکن برای هزاران گلستانی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که همزمان با فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، 16هزار و 581 خانوار روستایی استان از خدمات این بنیاد برخوردار می شوند.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمد تقی زمانی نژاد  اظهار داشت: مبلغ کل اعتبارات هزینه شده برای این طرح ها 339 میلیارد است.
وی بیان کرد: برای این تعداد خانوار روستایی، 43 طرح هادی با هزینه 142 میلیارد ریال اجرا شد.
وی گفت: همچنین بهره برداری از یک هزار و 10 واحد مسکونی روستایی نوسازی شده با اعتبار 196 میلیارد ریال از دیگر طرح های آماده بهره برداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در دهه فجر امسال است.
به گفته زمانی نژاد برای همه 942 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده که در 541 روستا عملیات اجرایی این طرح آغاز و در 167 روستای با هزینه یک هزار و 700 میلیارد ریال به پایان رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به وضعیت مسکن روستایی استان اشاره کرد و گفت: بیش از 47 درصد جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری استان روستایی هستند که از 228هزار واحد مسکونی روستایی، 128هزار منزل غیرمقاوم است.
گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک می کند.
به گفته زمانی نژاد بنیاد مسکن برای ساخت برای ساخت هر واحد مسکونی وام 250 میلیون ریالی با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می کند.
وی افزود: طی سال های اخیر و از محل پرداخت وام ارزان قیمت، 56 هزار و 700 واحد مسکونی با جذب افزون بر 10 هزار میلیارد ریال مقاوم شد.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، یک هزار و52 روستای دارای سکنه دارد که شغل اصلی روستاییان بر پایه کشاورزی و دامپروری است.

print

پاسخی بگذارید