گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۹

مازندران برای دست‎یابی به رشد هشت درصدی در سال به ۲۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که ۳ هزار میلیارد تومان سهم بخش صنعت است.

به گزارش  اقتصاد گستر شمال، مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران امروز چهارشنبه در مراسم معارفه‌اش در ساری با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در مازندران ۲.۷ درصد بود، اظهار کرد: این در حالی است که از سال ۹۲ تا ۹۴ رشد میانگین اقتصادی در سطح کشور،  ۲.۵ درصد بود.

حسینقلی قوانلو گفت: شاغلان بخش کشاورزی در استان‌های شمالی رو به کاهش است که به دلیل مکانیزاسیون در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از این محمد محمدپور عمران از ابتدای دولت تدبیر و امید مدیرکل صمت استان مازندران را بر عهده داشت که ۱۳ خردادماه سال جاری به منظور آنچه که حضور در انتخابات مجلس یازدهم از یکی از حوزه های انتخابیه این استان اعلام شد، از سمتش استعفا کرد که این استعفا بلافاصله مورد تایید وزیر صمت قرار گرفت.

مدیر کل جدید صمت مازندران حسینقلی قوانلو  متولد ۱۳۴۳ از شهر گرگان در استان گلستان  دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در سال ١٣۶٧ و  کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران در ١٣٧۵ است.

قوانلو پیش از این به مدت ۵ سال مدیریت صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان را بر عهده داشت.

مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران جلسه امروز را ابتدا با معرفی خود آغاز کرد و گفت: به مازندران ناآشنا نیستم و سه سال از خدمتم را به عنوان معاون فنی و معدنی معدن زغالسنگ سوادکوه فعالیت کردم.
قوانلو با بیان اینکه مشکل بخش صنعت در استان‌های مختلف کشور از تشابهات متعددی برخوردار و همگی از مشکلات یکسانی رنج می برند ،افزود: سعی خواهم کرد با همکاری دیگر نهادها این مشکلات را حداقل برای مازندران برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش من بر بهبود فضای کسب و کار در استان متمرکز خواهد بود، گفت: اما ابتدا باید تمام جوانب کاربررسی و برنامه ها واقدامات جدی و عملی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه دست دولت در زمینه سرمایه‌گذاری، خالی است، تصریح کرد: مدیران باید زمینه کار بخش خصوصی را با اصلاح فضای کسب و کار، فراهم کنند.

قوانلو با اشاره به اینکه متوسط زمان صدور مجوز در سازمان صمت، رو به کاهش است، ادامه داد: باید به این نقطه برسیم افراد با مراجعه به سامانه در مدت یک ساعت، مجوز دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه کسب و کار دارد و فقط باید ریل‌گذاری کنیم.

print

پاسخی بگذارید