نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۴۱ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
از مبارزه با فساد تا رعایت شئونات محرم

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به مبارزه با فساد،رعایت آداب و شئونات ماه محرم ،الگو قرار دادن رفتار و خصائص شهدای دولت و توجه به خدمت رسانی درست به مردم  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام‌جمعه نوشهر: مسئولان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

امام‌جمعه نوشهر: مسئولان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: این الگوگیری نباید فقط در شعار باشد بلکه در عمل نیز ظاهر شود.

وی با اظهار این که شهید رجایی از تشریفات و تجملات دور و مقلد واقعی امام بود، گفت: حادثه هشت شهریور جنایت پیروان آمریکا و عوامل آنان بود و اکنون که ۳۸ سال از آن می‌گذرد ذره‌ای از عداوت آمریکا بر ضد ایران و انقلاب کم نشده است.

او افزود: امروز در جنگ اقتصادی و سیاسی و روانی و گاه نظامی با آمریکا و اذنابش هستیم و آنان خواهان سقوط و نظام و اگر نتوانند تغییر رفتار ایران هستند.

مشایخ با اظهار این که تغییر رفتار یعنی تعطیلی صنعت هسته‌ای و نظامی و به رسمیت شناختن اسرائیل و یعنی مثل عربستان بشویم، گفت: قبل از انقلاب هم مردم ایران مسلمان و شیعه بودند ولی حکومت نوکر آمریکا بود و هر از چندگاه احکام اسلام را تعطیل می‌کرد.

وی افزود: الآن که نظام اسلامی است انتظار می‌رود که دولت مروج احکام اسلام و تابع رهبر باشد.

به گفته وی، در جنگ اراده‌ها ایران بر آمریکا غالب شد و جوان‌گرایی که رهبر مروج آن است باعث پیشرفت کشور می‌شود. امروز امارات در پی بهبود رابطه و نزدیکی با ایران است زیرا پایگاه آمریکا در امارات است و می‌دانند در صورت عملی شدن دشمنی چه می‌شود.

او افزود: هر بخشی که گوش به فرمان رهبر بود پیشرفت کرد؛ ازجمله صنعت دفاعی ما که سامانه پدافند باور ۳۷۳ را در عین تحریم ساخت.

مشایخ با اظهار این که تحریم عین فواره است و تا جایی اثر دارد و بعد برعکس می‌شود، گفت: دشمنان می‌خواهند ایران را به تسلیم وادار کنند ولی نمی‌توانند زیرا مردم برای دین خودشان جان می‌دهند و درگذشته هم مانند قضیه تحریم تنباکو این‌طور بوده است.

امام جمعه گرگان: مبارزه با فساد، فقط وظیفه دولت نیست

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

به گزارش ایرنا؛ سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان، ابراز امیدواری کرد که فساد در جامعه با همراهی همه قوا انجام تا گرفتاری ملت برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا هم اشاره کرد و گفت: امروز مقابل آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل یا هر کشور دیگری که بخواهد به کشورمان نگاه چپ داشته باشد، ایستاده ایم و البته دشمنی آنها به خاطر پیشرفت به دست آمده در همه حوزه ها از جمله نظامی و بویژه سامانه دفاعی و موشکی کشورمان است.

نورمفیدی اضافه کرد: رونمایی از سامانه دفاعی با عنوان باور ۳۷۳ یکی از دستاوردهای با ارزش جوانان غیور کشورمان است ضمن این که ایران را در ردیف کشور های پیشرفته دنیا قرار داد و می تواند از آسمان ایران به خوبی در برابر تجاوز احتمالی دشمن دفاع کند.

خطیب جمعه گرگان با یادآوری برخی مشکلات همچون بیکاری و گرانی، ابراز امیدواری کرد که مشکلات اقتصادی جامعه با تدبیر، سریع تر حل شود تا نگرانی مردم بویژه جوانان کاهش یابد.

نورمفیدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم به دسته های عزاداری و سینه زنی توصیه کرد اشعاری که در مراسم های عزاداری قرائت می شود پیام عاشورایی داشته و ضد ظلم، طرفدار عدالت، ایمان، توحید و ایثار باشد.

امام جمعه رشت:سرمایه‌گذاری در امر به معروف، آموزه حسینی است

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان  افزود: تلاش برای رونق تولید، کمتر از جهاد نیست.
وی با بیان اینکه در همه دولت ها ما ایستایی نداشتیم اما اگر توجه عام می شد قطعا گام های بلندتری برداشته می شد، اظهار داشت: اعضای مجلس شورای اسلامی باید التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از آن داشته باشند و توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد اهتمام قرار داده و  باید در دستگاه تقنین، با رانت خواری و فساد اقتصادی مبارزه شود.
وی ادامه داد: سیاه نمایی، گناه کبیره است اما اینکه هر روز تلویزیون را باز کنیم و  خبر خیانت افرادی را بشنویم که در نظام مسئولیت داشته اند، موجب شرمساری در پیشگاه مردم است.
آیت الله فلاحتی افزود: این ضعف سیستم نظارتی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئول عزل و نصب نیستند بلکه باید در اقصی نقاط کشور نظارت کنند و مشاوره دهند.
خطیب جمعه رشت ادامه داد: هرکجا به بیگانه دلبسته شدیم ، فقیر شدیم و هرگاه به مردم تکیه کردیم، موفق بوده ایم و دولت باید جوان‌گرا باشند و از جوانانی استفاده کند که دارای تجربه هستند.
آیت الله فلاحتی تاکید کرد: نباید به مسئولیت به عنوان طعمه نگاه کرد ؛ مردم ما بصیر ، عاقل و تصمیم گیر هستند بلکه باید به احیاء ارزش ها بیاندیشیم .
وی ضمن تبریک اول شهریور روز پزشک از مسئولان علوم پزشکی خواست از کارهای جهادی جوانان حمایت کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان راه و شهرسازی استان خواست به  اخذ عوارض در  امامزاده هاشم پایان دهند.

print

پاسخی بگذارید