گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۳ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۸

تلاش برای رفع محرومیت‌ و جبران عقب‌ماندگی‌ مناطق مرزی کشور از جمله مراوه‌تپه با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۳۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در هفته دولت امسال شتاب گرفته و گام بلندی برای رخت بربستن سیمای محرومیت از این شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته برداشته شد.

فرماندار مراوه‌تپه روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در هفته دولت امسال ۱۱۷ پروژه عمرانی و ۲۶۹ پروژه اقتصادی و اشتغال‌زا با مجموع اعتبار و سرمایه‌گذاری هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که نتیجه اجرای این طرح ها ایجاد ۵۱۶ فرصت شغلی است.

امانگلدی ضمیر بابیان اینکه از مجموع پروژه‌های هفته دولت مراوه‌تپه فقط ۱۹ مورد آن شامل ۱۶ طرح عمرانی و سه طرح اقتصادی با اعتبار و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده ۳۵۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود، افزود: در بخش پروژه‌های افتتاحی این ایام نیز از مجموع ۳۶۷ پروژه ۲۶۶ مورد آن اقتصادی و اشتغالزا و ۱۰۱ پروژه عمرانی است که برای افتتاح آنها در مجموع هزار و ۱۳۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

ضمیر اضافه کرد: طرح‌های افتتاحی و پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن طی هفته دولت امسال در مناطق شهری و روستایی مراوه‌تپه آغاز می‌شود، توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان این شهرستان از جمله “راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسکن روستایی، آب، گاز، برق، مخابرات، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، شهرداری، دهیاری‌ها، بهداشت و درمان، کمیته امداد، بهزیستی، جهادکشاورزی و ورزش و جوانان” اقدام شده و یا انجام می‌شود.

وی آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت شبانه روزی شهر گلیداغ و مرکز جامع سلامت روستای چنارلی و نیز مدرسه چهار کلاسه روستای شارلوق گوگلان و همچنین افتتاح گازرسانی به سه روستای قاپان سفلی و علیا و اسلام‌آباد پایین، بهره‌برداری از یک جایگاه سوخت و افتتاح مدرسه دانش آموزان استثنایی در شهر مراوه‌تپه و نیز چندین طرح مخابراتی را از جمله مهمترین طرح‌های هفته دولت امسال در این شهرستان مرزی برشمرد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در گستره سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع و در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

print

پاسخی بگذارید