تاریخ: ۱۸:۲۹ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
ورود ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی به مازندران

بیش از ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در سه ماهه اول امسال از بندر امام خمینی به مازندران وارد شده است .

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:بیش از ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در شرایط حساس و ویژه کنونی،در سه ماه نخست امسال از بندر امام خمینی به استان وارد شده که برای حمل آن‌ها حدود ۲۴ هزار دستگاه کامیون درگیر بودند.

او از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مالکان ناوگان حمل و نقل بار سراسر استان خواست برای انتقال کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از مبداء بندر امام خمینی (ره) به مقصد مازندران سریع‌تر اقدام کنند.

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر تخلیه بنادر از کالا‌های دپو شده به ویژه کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران ضروری است، گفت:شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای استان موظفند با استفاده از تمام ظرفیت خود نسبت به اعزام کامیون‌های تحت پوشش به مقصد بندر امام (ره) اقدام نمایند و این اجازه به آن‌ها داده می‌شود تا بارنامه انتقال محموله‌ها را از مبداء بندر امام به مقصد استان را خودشان صادر کنند.

او با اشاره به وضعیت آماری بخش حمل و نقل کالای استان، افزود: حدود ۱۸هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه سبک و سنگین، تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر راننده حرفه‌ای با ۱۳۲شرکت و موسسه حمل و نقلی کار جابه جایی انواع کالا‌ها را از مبادی سراسر استان به مقاصد داخل و خارج از استان برعهده دارند و این تلاشگران همیشه در انتقال کالا‌های مورد نیاز مردم همت گمارده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به جلسات متعددی که طی روز‌های اخیر با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل کالای استان داشتیم، انتظار می‌رود روند جابه‌جایی و حمل کالا‌های اساسی مربوط به استان از پایانه بار بندر امام (ره) سرعت گیرد.

print

پاسخی بگذارید