تاریخ: ۱۶:۵۱ :: ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
افزایش بیش از ۲۰هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۵۹۵ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۴۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحد رسید.

امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه نوزدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۶۰ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۳۶۴ هزار و ۲۵۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۴۲۱ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد، عدد ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۲۵ واحدی به رقم ۲۶۴ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۲۸۱  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۲۱۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۸۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارس، تاپیکو، کگل، فارس و رمپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، وپاسار و شفن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۳۲ هزار و ۸۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۷ هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پارس(تروشیمی پارس) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای آپ، شاملا، بکاب و کالا بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند ) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قلرست، کساپا، غاذر، خلنت و غمارگ قرار گرفتند.

print

پاسخی بگذارید