تاریخ: ۲۲:۱۳ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در نخستین روز دهه وقف مازندران

همزمان با نخستین روز از دهه وقف طی مراسمی همراه با آیین عطرافشانی آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل و شهدای گمنام این مکان مقدس، با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یک هزار بسته معیشتی موقوفات طرح احسان ماندگار بین افراد کم‌برخوردار بابل توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز در مراسم آغاز دهه وقف و توزیع هزار بسته معیشتی در امامزاده قاسم (ع) شهرستان بابل، اظهار کرد: مکتب اسلام بر تمام مکاتب سبقت گرفت و بزرگ‌ترین موقوفات امروز مربوط به مکتب اسلام به‌ویژه شیعه است.

وی با بیان اینکه وقف در تمام مکاتب عالم وجود دارد، افزود: وقف از اسلام وجود داشته و در این زمینه اهل بیت پیشگام بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان ولایت‌مدار بیش از ۱۴هزار وقف داریم که انشالله به ۱۵هزار وقف خواهیم رسید، اضافه کرد: اینگونه نیست مردم نگاه مثبتی نسبت به موقوفات نداشته باشند بلکه موقوفات میراث ماندگار است که از مکتب پیامبر، امیرمومنان و نوادگان ایشان به یادگار مانده است.
این مسئول با اعلام اینکه در استان مازندران، شهرستان بابل بیشترین موقوفات را دارد، تصریح کرد: احیای موقوفات نیاز به همراهی بیشتر مردم دارد تا بتوانیم خدمات بیشتری را در جامعه ارایه دهیم.
حیدری یادآور شد: مساله وقف در سیره اهل بیت بوده و این بزرگواران اهل صدقه، وقف و کمک به مردم بودند و هرجایی دست کمک و یاری دراز شده مردم سبقت گرفتند که نشان می‌دهد مردم اهل وقف، صدقه و یاری به همنوعان هستند.
وی با بیان اینکه همدلی در وجود و بارقه ملت عزیز ایران و شیعیان مکتب امیرمومنان وجود دارد، اظهار کرد: اینکه به همنوعان که به درد و گرفتاری منجر شدند یاری شود به‌معنای وقف است و کسی که وقف می‌کند یعنی دیگران را بر خود ترجیح داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با طرح این سوال که آیا وقف مال غیر از ایثار است؟ گفت: بذل جان و مال مجاهده است و کسانی که بذل مال و جان کردند در کنار هم قرار گرفتند.
این مسئول با تاکید بر اینکه واقفان ارزششان کمتر از شهدا نیست، تصریح کرد: آنها وقف می‌کنند برای ادامه دادن میراث شهدا و اهل بیت وارد این کار مهم و ارزنده شدند که سال‌های سال از واقفان خیراندیش به ودیعه گذاشته می‌شود و نام واقف و فعلش تا دنیا دنیاست و عالم برقرار است ماندگار است و این فعلی است که از اهل بیت امانت داریم.
حیدری از همه کسانی که برای وصول مطالبات موقوفات تلاش می‌کنند از خادمان، متولیان، جوانان، هیاتی‌ها و همه مردم به تعبیر رهبری از آحاد مردم تقدیر کرد که این میراث ماندگار را دارند صیانت می‌کنند، یادآور شد: درست است کم‌لطفی هم شاید باشد ولی مردم نگاه بسیار مثبتی به این امانت ماندگار دارند.
وی با اعلام اینکه ما در استان مازندران در روزهای کرونایی در سطح مراکز درمانی استان خدمات بسیار ارزنده‌ای از محل موقوفات خریداری و ارائه شد، اضافه کرد: البته اوقاف باتوجه به حضور حجت‌الاسلام خاموشی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و در بحث سرمایه‌گذاری نیز خبرهای خوشی در پیش است تا بتوانیم درآمد موقوفات از طریق سرمایهگذاری در موقوفات آورده بهتری داشته باشیم و در نهایت بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تقدیر از موکب اوقاف مازندران در سامرا بی‌نظیر بود از محل موقوفات و خیران، گفت: در پایان از تلاش‌های همه واقفان، خادمان و همه کسانی که در امر وقف مشارکت دارند و به نوعی در ثواب وقف شریک هستند تقدیر کرد.

* وقف موجب از بین بردن فاصله اجتماعی می‌شود
ولی‌زاده فرماندار شهرستان بابل نیز در ادامه این مراسم با تسلیت ایام و گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: تلاش‌ها و تعامل همکاران اوقاف در مناسبت‌های مختلف قابل تقدیر است، به‌ویژه در شرایط کرونا که خوب درخشیدند و دستگیری‌ها و خدمات خوبی داشتند.
وی با بیان اینکه وقف میراث ماندگار، سنت حسنه و صدقه جاریه است، افزود: حضور همیشگی واقفان را در طول زمان در اعمال خیر داریم.
فرماندار شهرستان بابل با اشاره به اینکه عمل وقف قطعا سبب از بین بردن فاصله‌های اجتماعی و جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت است، اضافه کرد: از برکات عمل به سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام است که قطعا با عمل وقف شاهد عدالت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
این مسؤول با اعلام اینکه شهرستان بابل به‌عنوان بیشترین و مهم‌ترین موقوفات را دارا است، بیان کرد: انتظار این است هم درآمدهای جدید ایجاد شود و هم خدمات بهتری به مردم ارایه شود.
ولی‌زاده با تقدیر از اجرای طرح شمیم حسینی و تهیه سبد کالا و ارائه به نیازمندان جامعه، گفت: این کارها رضایت‌مندی مردم را بیشتر خواهد کرد و باید مسؤولان کنار مردم باشند.

*توزیع هزار بسته معیشتی در بابل
برزگر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل نیز در این مراسم، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل در راستای اجرای نیات واقفان بیش از هزار بسته سبد کالا تهیه کرده که امروز در نخستین روز از دهه وقف در اختیار نیازمندان و جامعه هدف قرا می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته بیش از ۵میلیون ریال است که درحال توزیع است، افزود: چندین مرحله توزیع سبد کالا را به‌مناسبت‌های مختلف در کنار برگزاری مراسم‌ها در دستور کار داشت.
انتهای پیام/

print

پاسخی بگذارید