تاریخ: ۲۲:۲۴ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
افزایش ۴۶ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه ای گیلان در آبان‌ماه

ارزش معاملات بورس منطقه ای مازندران آبان ماه گذشته از مرز ۱۵ هزار میلیارد ریال علور کرد که نسبت به ماه قبل خود جهش ۴۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان بازار سرمایه گیلان مهر ماه امسال میزبان داد و ستد بیش از هشت هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال سهام بوده اند. اما بورس منطقه ای گیلان در آبان ماه امسال میزبان داد و ستد بیش از ۱۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال سهام بود که نسبت به به ماه گذشته بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین کفته ترازوی ارزش معاملات در آبان به سمت خرید سنگین تر شد و از مجموع ارزش معاملاتی افزون بر هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مربوط به خرید و ۶ هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال مربوط به فروش سهام است.

بورس منطقه ای استان گیلان در آبان امسال نیز در تعداد سهام معاملاتی در مقایسه با مهرماه افزایش داشته و از حدود ۸۰۲ میلیون و ۳۸۷ هزار ریال به بیش از یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال رسید.

طی آبان ماه کفته ترازوی حجم معاملات از نظر تعداد به سمت خرید سنگین‌تر بود، در این مدت افزون بر یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۴۶۷ هزار سهم مربوط به خرید و ۵۵۰ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۸۳۳ سهم مربوط به فروش است.

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان، استاد خزانه ۹۱۰ و استاد خزانه ۹۰۹ بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه استان را طی ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

دکتر حافظ محفوظی درباره دلایل جهش ارزش معاملات بورس منطقه ای گیلان طی آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن اظهار داشت: رشد ارزش معاملات به دلیل استقبال سرمایه گذاران از صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و اسناد خزانه است.

تعداد کارگزاران در بورس منطقه ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده است.

print

پاسخی بگذارید