تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
سالانه ۲۸ هزار واحد مسکونی در گیلان ساخته خواهد شد

استاندار گیلان با اشاره به طرح جهش تولید مسکن در کشور گفت: سهم استان از این طرح ۲۸ هزار واحد در سال است.

اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اعلام اینکه  تاکنون از ۲۸ هزار واحد پیش بینی شده برای بیش از ۱۱ هزار واحد زمین تامین شده است که تا پایان سال ساخت آن شروع می شود.

وی اولویت ساخت را برای بخش‌های مربوط به محرومان و بهزیستی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت های موجود استان گفت: هر جایی که مسکن احداث می‌شود باید قبل از آن به زیرساخت‌های آن توجه شود.

استاندار گیلان همچنین تاکید کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای عدم تکرار ضعف‌های مسکن مهر در نهضت ملی مسکن انجام شود.

عباسی با اشاره به محدودیت زمین در استان گفت: با وجود محدودیت زمین، نباید در هر جایی مثل حاشیه رودخانه ها سرمایه‌گذاری کرد و زمین باید دارای ارزش باشد که پس از ساخت  تهدیدها و نگرانی هایی برای آن وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و عدم توقف آن گفت: برای تامین مصالح همچون میلگرد و سیمان هماهنگی های لازم با اسازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شود و در زمینه مصالح مورد نیاز نباید صادراتی انجام شود؛ ضمن اینکه سرعت منطقی برای کار وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نیمه دوم سال به دلیل بارندگی ها و شرایط جوی ممکن است در ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشته باشد، تصریح کرد: قبل از اینکه به مانع برسیم باید به سرعت کارها انجام شود.

عباسی هماهنگی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهم دانست و گفت: دستگاه‌ها نباید ناهماهنگ باشند و اگر مشکلی به وجود ایجاد شود دستگاههای ناهماهنگ باید پاسخگو باشند و هیچ بهانه ای در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان همچنین بر توازن و توزیع عادلانه احداث مسکن در شهرها تاکید و با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای اجرای  طرح جهشتولید مسکن تصریح کرد:  باید از بخش خصوصی بهره لازم گرفته شود و مشکلات و موانع را در این مسیر برطرف کنید.

گیلان با ۲ میلیون و  ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از استان‌های گردشگری و تجاری کشور است.

print

پاسخی بگذارید