تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ساخت پنجمین استخر تکثیر طبیعی ماهی در بندر صیادی امیرآباد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران از ساخت پنجمین استخر تکثیر طبیعی ماهی در سایت بندر صیادی امیرآباد خبر داد.

قاسم کریم زاده گفت:با توجه به فضای مناسب اراضی سایت بندر صیادی امیرآباد برای ایجاد استخر تکثیرطبیعی ماهی، پنجمین استخر نیز دراین هفته احداث و مورد بهره برداری قرارگرفت.

۴ استخر تکثیر طبیعی ماهی براساس برنامه ریزی قبلأ در این بندر  احداث و بهره برداری شده بود.

به گفت کریم زاده مجموع مساحت ۵ استخر در این سایت به بیش از ۹ هزار مترمربع می‌رسد که بچه ماهیان تکثیری صرفأ در همان منطقه میانکاله بصورت مستقیم در دریا رهاسازی خواهد شد که بالطبع در تثبیت اشتغال، درآمد و رونق صید و صیادی موثر خواهد بود.

۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با جمعیتی حدود ۴۲۰۰ نفر صیاد در مازندران از طریق صید و صیادی در دریا امرار معاش می کنند که ۱۳ شرکت تعاونی صیادی باحدود ۱۱۰۰ نفر صیاد در منطقه حفاظت شده میانکاله فعالیت دارند.

به گفته کریم زاده بیش از ۹۰ درصد از گونه‌های مهم ماهیان دریای خزر برای تکثیر طبیعی به رودخانه‌ها و مناطق بالادست مهاجرت می‌کنند که منطقه میانکاله به دلیل شرایط جغرافیایی فاقد رودخانه بوده و شیلات مازندران درراستای کمک به بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و همچنین تثبیت اشتغال، درآمدزایی و تامین پروتئین جامعه، طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان را دربرنامه کاری خود قرارداده است.

۵۶ واحد استخر کمک به تکثیرطبیعی ماهی هم اکنون در اراضی جایگاه‌های شرکت‌های تعاونی پره با مشارکت تشکل‌های صیادی احداث شده است.

print

پاسخی بگذارید