تاریخ: ۲۱:۴۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
نماینده مجلس : اقتصاد هنر در پسا کرونا نیازمند حمایت جدی است

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اظهار این که در دو سال اخیر با شیوع کرونا هنرمندان زیادی با مشکل مواجه شدند ، گفت : اقتصاد هنر در دوران کرونا زمین‌گیر شد و در پسا کرونا نیازمند حمایت‌های جدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید شمس الدین حسینی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) پارک مادر تنکابن برگزار شد افزود : عدم فعالیت های هنری در دوسال اخیر به دلیل شیوع کرونا یک درد است و نداشتن بیمه یک درد مضاعف که لازم است در این زمینه هنرمندان مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار داشت : اگر وابستگی به دولت و حاکمیت کاهش یابد مسلما اقتصاد هنر با ورود بخش خصوصی شکوفاتر خواهد شد.

حسینی بر ضرورت ساماندهی گروه های هنری در قالب تشکل ها و انجمن ها تاکید کرد و افزود : در حوزه فرهنگ و هنر همه به دنبال مقصر هستند و انتظار دارند که مسائل و مشکلات را دیگران برطرف نماید و این درحالی است که خودمان می توانیم گره گشایی کنیم و نباید منتظر معجزه ماند.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه گویش های محلی و آداب و رسوم مردم منطقه رو به فراموشی نهاده و باید هنرمندان در زنده نگه داشتن فرهنگ ناب این سرزمین تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس یادآور شد : باید یک برنامه هدفمند و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این حوزه را به حداقل برسانیم.

فرماندار  شهرستان تنکابن نیز در این نشست با بیان اینکه مقوله فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است ، گفت : متاسفانه با وجود آنکه مقوله فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است اما اعتبارات فرهنگی بسیار محدود بوده و پاسخگوی نیار امروز جامعه نیست.

سید امیر حسینی جو افزود : در روستاها بیشترین دغدغه مردم مربوط به خدمات چهارگانه آب ، برق ، گار و مخابرات است و کمتر روستایی وجود دارد که به مقوله فرهنگ توجه داشته باشد .

وی بر ضرورت حفظ و نگهداری اماکن فرهنگی و هنری تاکید کرد و اظهار داشت : باید اعتبارات لازم در این زمینه اندیشیده شود تا هنرمندان در فضایی مناسب هنر خود را به نمایش بگذارند.

شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در غرب مازندران قرار دارند.

print

پاسخی بگذارید