تاریخ: ۲۲:۳۰ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
حوادث کار جان ۱۰۱ مازندرانی را در سال ۱۴۰۰ گرفت

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در سال گذشته ۱۰۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند (همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۰ به ترتیب شهرستان ساری و نور هر کدام با با ۱۲و آمل با ۱۱ فوتی بیشترین و شهرستان های فریدونکنار ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته ۵۰ مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش ۶ درصدی و ۲۴ مورد نیز برق گرفتگی ، جسم سخت با ۱۷و سایرموارد با ۱۰ مورد گزارش شده است.
خرداد بیشترین ماه
عباسی با بیان اینکه خرداد با ۱۵ و شهریور با ۱۲ و آذر با ۱۱ مورد بیشترین ماهی بود که در آن گزارش شده است ، افزود: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۴ فوتی بیشترین و سنین بیش از ۶۱ سال با ۸ مورد کمترین سال گزارش شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۷۴ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود : ۱۷ نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند
افزایش ۱۰ درصدی مصدومان حادثه کار
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : ذز سال گذشته ۹۹۸ مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت.
این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

print

پاسخی بگذارید