تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
رهاورد سفر وزیر اقتصاد به مازندران؛ از نمره قبولی در جذب اعتبارات تا تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی باهدف بررسی طرح‌های اقتصادی روز گذشته - شنبه - مهمان مردم خطه سبز مازندران بود، که پس از برگزاری نشست با مسوولان امر و بازدیدهای میدانی، روند جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور را رضایت بخش توصیف و خواستار تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر اقتصاد روز شنبه ۲۲ مرداد در امتداد سفرهای استانی خود به دعوت استاندار مازندران برای بررسی زیرساخت‌های اقتصادی وارد این استان شد.

خاندوزی با همراهی حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران و جمعی دیگر از مسوولان در بدو ورود به مازندران از جانمایی ساخت آزادراه قائمشهر به ساری دیدن کرد و نحوه شرایط اجرای این راه مهم را مورد ارزیابی قرار داد.

ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری از سه سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان تابعه آن در استان قرار گرفت که به دلایلی ساخت این طرح تاکنون مسکوت باقی مانده است. تصویب‌نامه هیات وزیران در باره ساخت آزاد راه قائمشهر – ساری را معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم خرداد ماه سال ۹۵ به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.

در ادامه سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران رفت و در این جلسه، خاندوزی مرحله جدید برنامه اقتصادی دولت پس از اصلاح نرخ ارز ترجیحی را کاهش نرخ تورم و رونق تولید عنوان کرد و افزود : بعد از اجرای موفقیت آمیز برنامه اصلاحی در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت در مرحله بعدی در مسیر توسعه اقتصادی کشور با کاهش نرخ تورم حرکت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین زمان در ستاد اقتصادی دولت صرف پیگیری مسیر بلند سند تحول اقتصادی آیت الله رئیسی می شود که از جمله آن پایین آوردن نرخ تورم است که با جدیت در دستور کار قرار دارد. وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه گفت: تورم در کشور از سال ۱۳۹۷ شروع شد و مشکلات زیادی را تاکنون به وجود آورده، اما دولت سیزدهم با برنامه ریزی اصولی به دنبال کاهش آن است.

وی افزود : کنترل و کاهش نرخ تورم در کنار افزایش نرخ درآمد خانوارها و رونق کسب و کار فعالان اقتصادی توامان در دستور کار است که به طور حتم دولت در این مسیر موفق خواهد شد.

خاندوزی اظهار داشت: در کنار موضوعات مطرح شده در مرحله دیگر برنامه اقتصادی دولت، افزایش اختیارات به مدیران استانی در سراسر کشور است تا مسوولان محلی با اختیار کامل نسبت به توسعه‌ اقتصادی منطقه تحت مدیریت خود بدون اخذ مجوز و پیگیری در سطح ملی اقدام کنند.

رهاورد سفر وزیر اقتصاد به مازندران؛ از نمره قبولی در جذب اعتبارات تا تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عزم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

در ادامه این نشست استاندار مازندران هم گفت : دولت سیزدهم با تخصیص بموقع اعتبارات و پیگیری‌های مستمر، برنامه های خوبی برای افتتاح طرح های نیمه تمام مازندران دارد.

سیدمحمود حسینی‌پور افزود : در یک سال گذشته دولت با برنامه ریزی اصولی که ترتیب داد توانست بخش قابل توجهی از طرح های نیمه تمام استان را به سرانجام برساند که این تلاش ها قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: مازندران فرصت های بزرگ اقتصادی کشور را در اختیار دارد که دولت سیزدهم برای شکوفایی آن باجدیت در تلاش است.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در یک سال گذشته، گفت: آقای خاندوزی از وزرای موفق دولت است که با توجه به مسوولیت هایی که در گذشته داشت، خوشبختانه وی اقدامات خوبی در حوزه عدالت محوری آغاز کرده است.

حسینی پور تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارائی حمایت های خوبی از طرح هایی که در استان در حال ساخت است، دارد که به سهم خود از این تلاش ها قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: تعامل بسیار مثبتی بین مجموعه مدیریتی استان و وزارت اقتصاد و دارائی وجود دارد و ستاد رشد اقتصادی استان با تلاش مضاعف مسوولان امر به صورت مستمر در حال برگزاری است.

استاندار مازندران حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از مسوولان اجرایی را ارزنده و ماندگار توصیف کرد و گفت: با پیگیری‌های خوبی که آیت الله محمدی لائینی دارند اکنون ایشان در صف اول گره گشایی از دغدغه های آحاد مردم حضور یافته است.

حسینی پور تصریح کرد: اکنون نمایندگی ولی فقیه در استان به عنوان یکی از پایگاه‌های مطالبه گری فعال است که این رویه بسیار ارزنده است. همچنین نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : توسعه کشور بدون توجه به شرکت‌های دانش بنیان و اجرای دقیق برنامه اقتصادی مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی هم در ادامه این نشست افزود: عزم دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم مطلوب است اما باید برای توسعه اقتصادی کشور به معنای واقعی از شرکت های دانش بنیان و طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت کرد. وی خاطر نشان کرد: فقر و ناتوانی برخی از اقشار مردم در تامین کردن مخارج زندگی زیبنده کشور نیست که باید مسوولان با جدیت برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

امام جمعه ساری گفت: کشور دارای ظرفیت های اقتصادی منحصر به فرد است که باید با عزم و اراده پولادین برای شکوفایی این منابع تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف بویژه اقتصاد دریا و جنگل تقویت شود و در شرایط کنونی می‌توان بیش از هر زمان دیگری برای توسعه کشور تلاش کنیم.

رهاورد سفر وزیر اقتصاد به مازندران؛ از نمره قبولی در جذب اعتبارات تا تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام رفع دغدغه‌های صادرکنندگان اولویت دولت

در ادامه این سفر کاری وزیر امور اقتصادی و دارائی پای حرف صادرکنندگان و مجمع نمایندگان مازندران نشست و وی در این جلسه تاکید کرد: رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جزو اولویت‌های دولت است و مسوولان اجرایی استان‌ها تمام قد در کنار تولیدکنندگان هستند.

خاندوزی خاطر نشان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه تولید و صنعت کشور با ثبات در بازار اقتصادی افزایش خواهد یافت. خاندوزی ادامه داد : توسعه اقتصادی در کشور نیز با افزایش سرمایه گذاری ها روی خواهد داد و دولت برای تحقق این امر برنامه دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارائی با بیان این که دولت خود را خادم بخش خصوصی می داند، گفت: مسوولان اجرایی استان برای توسعه کشور زیر پای تولیدکنندگان فرش قرمز پهن می کنند.

وی بر ضرورت تعیین محور توسعه در استان های کشور طبق برنامه تاکید کرد و افزود : نباید اجرای طرح های اقتصادی بی جهت و غیرکارشناسی باشد و مسوولان استانی اولویت های اقتصادی محلی تدوین کنند.

خاندوزی گفت: تسهیل صادرات از نقاط مختلف کشور باجدیت در دست پیگیری است و باید استانداران در مسیر رونق کسب و کار گام بردارند.

استاندار مازندران هم در این نشست تصریح کرد : مازندران با جذب ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارات سفرهای استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رتبه دوم کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

سید محمود حسینی‌پور افزود : برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه اقتصادی مازندران با جذب اعتبارات ملی در جریان است و این استان اکنون در دریافت منابع مالی سفرهای استانی رئیس جمهور پیشرو به حساب می آید.

وی خاطر نشان کرد: توسعه گمرکات استان با جدیت در دستور کار است چرا که با اجرای این طرح به طور حتم روند توسعه اقتصادی مازندران شکوفاتر خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان این که، ردیف بودجه برای اصلاح شبکه آب و خاک استان های شمالی کشور در سال آینده در بودجه کشور پیشنهاد خواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم با اجرا و تصویب این لایحه اتفاقات خوبی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

حسینی پور اضافه کرد: راه اندازی پنجره واحد برای اخذ مجوزهای اقتصادی در استان مازندران در دست پیگیری است که با اجرای این طرح روند اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان تسهیل خواهد شد.

وی با بیان این که مازندران ۱۱.۵ درصد سبد غذایی کشور را تولید می کند و در تولید ۱۵ قلم کالا نیز رتبه نخست ایران را دارد، خواستار توسعه صادرات استان در حوزه کشاورزی شد.

رهاورد سفر وزیر اقتصاد به مازندران؛ از نمره قبولی در جذب اعتبارات تا تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام نگاه ویژه دولت به مازندران

وزیر امور اقتصادی و دارائی پس از پایان جلسه با مجمع نمایندگان و صادرکنندگان مازندرانی در گفت و گو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های مازندران تاکید کرد و گفت : توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در حوزه گمرک و تسهیل روابط تجاری مازندران، صادرات کشور را شکوفا می‌کند.

خاندوزی افزود: مازندران ظرفیت های مختلف اقتصادی در حوزه های کشاورزی و صنعت دارد که به طور حتم دولت برای رونق و توسعه این بخش ها برنامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت های در حوزه ریلی، جاده‌ای و دریایی از رویکردهای اصلی برای افزایش حجم مبادلات تجاری از مبدا مازندران به کشورهای منطقه است که دولت با شناسایی این ظرفیت ها برای افزایش صادرات از این منطقه از کشور برنامه ریزی می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارائی با بیان این که ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری در این نشست بررسی شد، گفت: با همراهی مدیران اجرایی استان و پیگیری های ملی امیدواریم این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

خاندوزی تصریح کرد: از طرح هایی که زمینه توسعه اقتصادی استان را هموار می کند استقبال خواهیم کرد و نمی گذاریم که این ظرفیت ها با وجود استعدادهای درخشان مغفول باقی بماند.

وی تصریح کرد: اراده دولت برای جبران عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی در مازندران جدی است و با همدلی موجود روند توسعه این دیار هموار تر خواهد شد.

رهاورد سفر وزیر اقتصاد به مازندران؛ از نمره قبولی در جذب اعتبارات تا تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

پایان سفر با بازدید از میدانی ۲ واحد تولیدی

سفر یک روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی به مازندران با بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و نکا چوب به عنوان آخرین مقصد این سفر کاری پایان یافت.

خاندوزی بعدازظهر دیروز –شنبه- در پایان سفرش به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ و نکا چوب مازندران به عنوان یکی از مهم‌ترین مجتمع‌های تولید کاغذ کشور بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تولید کاغذ در این مجموعه قرار گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در این بازدید علاوه بر حضور در خط تولید، در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت و مسئولان استان نیز حضور یافت.

با توجه به نقش مهم شرکت چوب و کاغذ مازندران در تأمین کاغذ مصرف داخلی و همچنین تمرکز بر توان این مجموعه برای تحقق خودکفایی در تولید کاغذ، گشایش‌های مالی پیرامون فعالیت‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان یکی از مطالبات توسط مدیران مجموعه مطرح شد.

یکم مرداد امسال با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور در شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران آغاز شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است از شهریور امسال هر ماه یک‌هزار تن کاغذ از شرکت چوپ و کاغذ مازندران برای تنظیم بازار با قیمت پایین‌تر وارد بازار شود.

شرکت چوب و کاغذ مازندران سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

این شرکت پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز به نرخ نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۱۳۹۸ بود. پارسال نیز با کمک چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی دولت از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رونق تولید از زیر تیغ اعمال ماده ۱۴۱ قانون تجارت نجات یافت.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری و ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است

همچنین خاندوزی در بازدید از شرکت نکا چوب هم ظرفیت صنایع نکا چوب را قابل اتکا و ارزنده توصیف و کرد و گفت: امیدواریم با همت مجموعه و بخش‌های مختلف دولت بتوانیم نیازهای اقتصادی کشور را از کارخانه‌های داخلی نظیر نکا چوب تأمین کنیم.

شرکت سهامی نکاچوب در تیر ماه ۱۳۴۸ به صورت شرکت سهامی تأسیس شد و در سال ۱۳۵۱ در اداره ثبت شرکت های ساری و مجدداً در اداره ثبت شرکت های میاندرود به ثبت رسید.

این شرکت بر اساس اساسنامه در زمینه بهره برداری از جنگل ها، تهیّه و اجرای طرحهای جنگلداری و تأسیس کارخانجات صنایع چوب و بهره برداری از آن ها و تولید فرآورده های چوبی نظیر نئوپان ساده ، نئوپان ملامینه، تخته چندلا و روکش و انواع تخته فعالیت دارد.

در حال حاضر در شرکت نکا چوب حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول کار هستند.

قدردانی وزیر اقتصاد از تلاش استاندار مازندران برای توسعه اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان سفر یکروزه به مازندران،در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ، نگاه و تلاش استاندار برای توسعه اقتصادی و تولیدی استان را شایسته قدردانی دانست و تصریح کرد، نگاه مقام عالی دولت در مازندران در مولدسازی دارایی‌ها و توسعه اقتصادی، مورد حمایت و پشتیبانی دولت است. ‎

احسان خاندوزی افزود: سیاست دولت و به ویژه رییس‌جمهور، مولدسازی دارایی های دولت است و ضرورت دارد مدیران با جدیت به این سمت گام بردارند.

وی ادامه داد: استاندار مازندران برنامه های خوبی در این زمینه دارند و نگاه مقام عالی دولت در مازندران در مولدسازی دارایی ها و توسعه اقتصادی مورد حمایت و پشتیبانی دولت است.

print

پاسخی بگذارید