تاریخ: ۱۵:۰۱ :: ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
رشد ۱۰ درصدی سپرده‌ها و هشت درصدی مصارف بانکی در مازندران

 ریسک اعتباری بانک‌های عامل در مازندران ۶.۴ درصد است.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، بر اساس گزارش بانک مرکزی در فروردین ماه امسال، مازندران از حیث منابع بانکی کشور در رتبه هفتم و به لحاظ مصارف نیز رتبه پنجم کشوری را در اختیار دارد که ۸۵ درصد منابع بانکی در اختیار بانک های دولتی و بقیه در اختیار بانک های خصوصی است.

بخشی، مجموع سپرده‌های بانکی تا پایان مردادماه امسال در مازندران را ۱۲۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، افزود: مجموع مصارف بانکی تا پایان مردادماه امسال نیز ۱۰۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که این میزان نیز نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ریسک نقدینگی در مازندران ۸۵ درصد بوده است، مجموع مطالبات غیرجاری بانکی تا پایان مردادماه امسال در مازندران را ۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت که این میزان نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۴.۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، ریسک اعتباری بانک‌های عامل در مازندران را ۶.۴ درصد اعلام کرد.

print

پاسخی بگذارید