در ۶ ماهه نخست سال جاری
تاریخ: ۱۰:۰۰ :: ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
۲۰۶ فقره گواهینامه برای شناورها در اداره کل بنادر مازندران ثبت شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : اداره بازرسی و ثبت شناورها در این اداره کل در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۰۶ فقره گواهینامه برای شناورها در این اداره کل صادر کرد .

برابر آمار ، حدود ۲ هزار و ۱۴۶ فروند انواع شناورهای دریایی (قایق – جت اسکی ) هویت دار برای ارایه خدمات به مسافران و گردشگران دریا دوست در محدوده آبی زیر نظارت اداره کل بنادر ودریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر فعالیت دارند.

از نگاه اداره بازرسی و ثبت شناورها اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران ، شناوری می تواند در زمینه گشت های دریایی و جابه جایی مسافران و گردشگران فعالیت داشته باشد که دارای ویژگی هایی مانند حک شدن پلاک و یا برچسب بر بدنه قایق یا جت اسکی ، همراه داشتن گواهینامه ایمنی معتبر و نیز حلقه های نجات به اندازه مورد نیاز در ایستگا های گردشگری به همراه داشته باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر ، ابوطالب گرایلو افزود : در این مدت اصالت دست کم ۱۰۰ فروند انواع شناور هم اقدام شد ضمن آنکه از روند فالیت شش کارگاه قایق و شناور سازی در محدوده نظارت این اداره کل حدفاصل رامسر تا فرح آباد ساری بازرسی به عمل آمد.

به گفته وی در زمان حاضر عملیات ساخت و تکمیل تعداد چهار فروند شناور تفریحی با ظرفیت ۱۱ نفر در کارگاه های شناورسازی زیر پوشش اداره بازرسی و نظارت این اداره کل در حال انجام است.

محدوده ساحلی حدفاصل رامسر تا فرح آباد ساری به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر زیر پوشش اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد و بقیه محدوده ساحلی زیرپوشش اداره کل بنادر و دریانوردی منطقه امیرآباد است .

print

پاسخی بگذارید