رییس پارک علم و فناوری مازندران خبرداد
تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
واگذاری واحدهای تولیدی راکد به دانش بنیان‌ها

رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل مازندران به شرکت‌های دانش بنیان باهدف افزایش بهره‌وری مطالبه جدی نخبگان از مسوولان ارشد استان است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،قربانعلی نعمت‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان وجود دارد که می‌توان با اتخاذ راهکارهای موثر این بنگاه‌های اقتصادی غیرفعال را به نخبگان علمی و دانشگاه واگذار کرد.

وی خاطر نشان کرد: دوران فروش فله‌ای کالا و عرضه آن در بازار دیگر به اتمام رسیده و با واگذاری واحدهای راکد به شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار می‌توان در مسیر رشد اقتصادی استان گام‌های اساسی و مهمی برداشت.

رییس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: توسعه فناوری و تشویق و ترویج فناوران جوان و ایده های خلاق از ماموریت‌های مهم شرکت دانش بنیان است.

نعمت‌زاده اضافه کرد: تولید ثروت عمومی از طریق شبکه سازی شرکت های دانش بنیان، نیاز سنجی و ایده پردازی و اجرای طرح های اقتصادی با حمایت از شرکت های فناور باجدیت از سوی مسوولان استان در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: طرح های مهندسی، ثبت مالکیت معنوی تجاری سازی و انتقال فناوری در چشم انداز آینده و تبدیل پارک علم و فناوری مازندران به عنوان پارک بین المللی از اولویت هایی است که باجدیت در دست اجرا است.

رییس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ساختن بستر قوی و مطمئن و سازنده برای فناوران جوان در مازندران یکی از رسالت های پارک علم و فناوری است که به طور حتم با برنامه ریزی منسجم برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

نعمت زاده با بیان این که، ۷۷ شرکت پیش رشد، ۱۷۲ شرکت رشد یافته و درحال رشد و ۷۴ شرکت پسا رشد دانش بنیان در مازندران فعال است، گفت: به طور عمده این شرکت ها در حوزه خدمات تجاری سازی، محصولات پیشرفته و دارویی، تجهیزات پزشکی نرم افزار و تکنولوژی در حال تولید کالا هستند.

وی ادامه داد: اکنون چهار هزار و ۱۶۶ نفر در پارک علم و فناوری مازندران اشتغال دارند که از این تعداد ۱۷۲ نفر دارای مقطع دکتری هستند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با بیان این که، یکی از هدف هایی که برای آن تلاش می کنیم افزایش صادرات کالاهای دانش بنیان است، افزود: در زمان حاضر کالاهای ۳۳ شرکت دانش بنیان مازندران به نقاط مختلف جهان صادر می شود.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قایم شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.
مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، حدود ۱۱درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند. مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید