تاریخ: ۹:۵۴ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اشکواره حسینی

زمان ارسال آثار به دبیرخانه اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تا دهم شهریورماه تمدید شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال حسین جوادی رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در حاشیه رونمایی از پوستر این اشکواره ، گفت: حدود ۶ هزار اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی از سراسر کشور تاکنون به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.

او افزود: آثار دریافتی از حدود ۳ هزار هنرمند در شش بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه” بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال شد.

جوادی بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر و داستان بیان کرد و گفت: یکی از نکات برجسته این دوره ارسال بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ اثرمحتوایی بخش کودک ونوجوان دربخش‌های مختلف بوده که ازاین تعداد بیش از ۲۰۰ اثر به دور دوم راه پیدا کرده است.

او، موضوع برگزاری ” امام حسین (ع) و مدافعان حرم ” اعلام کرد و افزود: این دو موضوع مهم ومحوری در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

جوادی، با بیان اینکه ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی روز‌های ۱۶ تا ۲۷ شهریوراعلام کرد وگفت: با توجه استقبال خوب هنرمندان برای شرکت دراین اشکواره، زمان ارسال اثار به دبیرخانه تا دهم شهریورماه تمدید شد.

او افزود: اثرمنتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثارتئاترخیانی و به مرور بخش‌های دیگراین اشکواره درمجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها واماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان وعلاقمندان این بخش‌ها اکران خواهد شد.

جوادی با اشاره به اینکه با هماهنگی وپیگیری‌هایی که با سازمان فرهنگ وارتباطات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رایزن‌های فرهنگی برخی کشور‌ها برای حضور علاقمندان شرکت کننده از کشور‌های مختلف شده است، گفت: درسال گذشته آثاری از هنرمندان ۵ کشور سوریه، امارات، فرانسه وآفریقای جنوبی وترکیه دریافت شده وپیش بینی می‌شود، امسال نیز ازهمین کشور‌ها اثربه دبیرخانه جشنواره تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار دریافت شود.

او، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

print

پاسخی بگذارید