تاریخ: ۱۶:۴۹ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
اتصال ۴۰ روستای ساری و میاندورود به شبکه ملی اطلاعات

۴۰ روستای شهرستان ساری و میاندورود با جمعیتی بالغ بر ۴۶۸۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در بازدید از وصعیت ارتباطی بخش‌های گهرباران شهرستان میاندرود و رودپی شهرستان ساری، گفت: ۴۰ روستای شهرستان ساری و میاندورود با جمعیتی بالغ بر ۴۶۸۰ خانوار در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او افزود: امیدواریم با همکاری خوبی که میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پروژه‌های ارتباطی و دیگر ارکان این پروژه‌ها وجود دارد، تا پایان امسال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

اعزی گفت:بر اساس دستور ویژه مقام عالی وزارت در حال حاضر اجرای پروژه‌های ارتباطی احداث دو سایت جدید تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در منطقه رودپی شهرستان ساری در دست اقدام می‌باشد.

او افزود: بر اساس نیازمندی‌های روستایی در فاز نخست همه روستا‌های فاقد هرگونه پوشش اینترنت اعم از ثابت و همراه در برنامه اجرایی ادارات کل استانی و اپراتور‌های تلفن همراه قرار گرفته است.

اعزی گفت: پس از آن مابقی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور و به تبع آن استان مازندران که نیازمند تقویت پوشش، افزایش پهنای باند، افزایش ارتفاع و یا جابجایی سایت‌ها برای تکمیل پوشش روستا می‌باشند در اولویت و فاز دوم اجرا قرار خواهند گرفت.

او افزود: با مساعدت ویژه مقام عالی وزارت، معاونین وی و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت در ابلاغ و تخصیص اعتبار برای روستا‌های نیازمند، از ابتدای دولت جدید ۲۲۲ روستای استان جهت انجام پروژه‌های ارتباطی نصب سایت‌های جدید و یا ارتقاء تکنولوژی ۴G سایت‌های موجود به اپراتور‌های تلفن همراه ابلاغ شدند.

اعزی گفت:با تلاش و همت مجموعه همکاران در حوزه ارتباطات روستایی اداره کل و مخابرات منطقه مازندران و اپراتور‌های تلفن همراه تاکنون ۱۲۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند.

print

پاسخی بگذارید