تاریخ: ۹:۱۶ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
افزایش ۱۰۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش ۱۰۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد.

سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز سال امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این مدت از افزایش ۹۹ درصدی برخوردار بوده است.

کیا کجوری همچنین از افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد و گفت: عملکرد بندر نوشهر در بخش صادرات کالا به کشور‌های حاشیه دریای کاسپین در این مدت از افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رونق چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۲ افزود: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز امسال تاکنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۷۸ درصد افزایش داشته و در بخش صادرات نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی به کشور‌های همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به این بنادر طی شش ماهه امسال بوده است.

print

پاسخی بگذارید