تاریخ: ۸:۴۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
خارجی ها مشتری نارنگی های پیش رس مازندران

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۱۲۰۰ تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال محمد باقر اسفندیاری مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: یک هزار و ۲۰۰ تن نارنگی پیش رس تاکنون از شهرستان میاندورود به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: صادرات نارنگی پیش رس از این شهرستان به کشور‌های روسیه، عراق و گرجستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد چراکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۸ هزار و ۴۲۸ هکتار باغ مرکبات است، گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی شامل ارقام “هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا” اختصاص دارد.

او ارقام‌های “هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا” را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس این منطقه اعلام کرد و افزود: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

اسفندیاری با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازار‌های جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، گفت: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخصوص آسان‌سازی ترانزیت و امور گمرکی برای کشور‌های هدف از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است

print

پاسخی بگذارید