رییس ستاد انتخابات مازندران
تاریخ: ۱۰:۰۴ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
صلاحیت بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در مازندران تایید شد

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: صلاحیت ۷۰.۷۲ صدم درصد از متقاضیان داوطلبی نمایندگی انتخاب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران در هیات اجرایی تایید شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگار ایرنا،‌قاسم عزیززاده گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از مجموع ۷۴۸ نفر ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران، ۵۲۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: این تعداد ۷۰.۷۲ صدم درصد از مجموع متقاضیان داوطلبی این دوره از انتخابات در حوزه های انتخابیه مازندران را شامل می شوند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت:‌ در همین حال ۸۸ نفر از متقاضیان داوطلب از سوی هیات اجرایی استان عدم تایید شدند که ۱۱.۷۶ صدم درصد از مجموع ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: ۱۱۱ نفر نیز در رسیدگی ها مشمول عدم احراز صلاحیت از سوی هیات اجرایی شدند که ۱۴.۸۴ صدم درصد را شامل می شود.

عزیززاده گرجی همچنین تعداد افرادی که از حضور در نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ۲.۶۷ صدم درصد مجموع ثبت نام شدگان حوزه های انتخابیه مازندران هستند.

وی افزود:‌ افراد عدم احراز صلاحیت و عدم تایید داوطلبان می توانند از فردا -یکشنبه- به مدت چهار روز در سایت وزارت کشور به صورت مکتوب شکایت خود را ثبت کنند.

رییس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حق برای داوطلبان وجود دارد که آنها اعتراض خود را به هیات اجرایی نظارت استان و در رده های بالاتر به هیات اجرایی نظارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا از ستاد انتخابات مازندران، ‌۷۴۸ نفر در مازندران برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نهایی انجام دادند که در مقایسه با آمار ثبت‌نام مجلس یازدهم افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

۷۶ درصد از ۷۴۸ متقاضی حضور در رقابت برای نمایندگی مردم مازندران در مجلس دوازدهم، دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و نام‌نویسی بانوان مازندرانی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش ۱۳۲ درصدی نسبت به دوره گذشته ۵۸ نفر بود.

قائمشهر در تعداد افراد ثبت‌نام شده برای حضور در انتخابات پیشتاز بود به گونه ای که ۱۴۲ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه ثبت‌نام کردند که بیشترین تعداد متقاضی در بین حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران است. کمترین تعداد نیز با ۵۳ نفر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت ثبت شد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود، قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار، نکا، گلوگاه و بهشهر، تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد، نور و محمودآباد، نوشهر، چالوس و کلاردشت، بابل، آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمانبندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۶۱ شهر و حدود سه هزار روستا سکونت دارند

print

پاسخی بگذارید