مدیرکل پزشکی قانونی مازندران
تاریخ: ۱۲:۵۴ :: ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
قاتل خاموش جان ۲۴ نفر را در مازندران گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز، گفت: ۲۴ نفر از ابتدای امسال تا پایان آبان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

او افزود: در این ۸ ماه آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۶ درصدی داشت.

عباسی گفت:بر اساس آمار نوشهر، نور و قائم شهر هر کدام با ۴، آمل و تنکابن هر کدام با ۳، سیمرغ با ۲ به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس، بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

او افزود:آبان با ۷، فروردین با ۵ به ترتیب بیشترین و ماه‌های خرداد، مرداد و مهر هر کدام با ۲ فوتی کمترین آمار مونوکسید کربن را داشتند.

اقدامات لازم در هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن چیست؟

مدیرکل پزشکی قانونی استان ضمن درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند گفت:بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز مونوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است.

او افزود:بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

print

پاسخی بگذارید