تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
فرماندار: زیرساخت‌های بازرسی کالا در راه‌آهن آستارا فراهم شود

فرماندار آستارا گفت: زیرساخت‌های بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی در بارانداز راه آهن این شهرستان فراهم نیست و باید به منظور جلوگیری از قاچاق احتمالی، تامین شود.

به گزارش  اقتصاد گستر شمال،حسن رستم زاد عصر شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا در فرمانداری آستارا افزود: گزارشی از قاچاق سوخت در مرز آستارا دریافت نشده و برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی، کالاهای آنها باید با کیسه های پلاستیکی شفاف حمل شود.

وی بیان کرد: دلالان و دست فروشان مقابل پایانه مرزی آستارا به زودی در محدوده پارکینگ پایانه ساماندهی خواهند شد و راه اندازی صرافی های مجاز در پایانه ضروری است.

وی ادامه داد: قاچاق کالا آسیب های جبران ناپذیری بر اقتصاد وارد می کند و فعالیت های شبانه روزی نیروهای انتظامی و مرزبانی آستارا در مقابله با این پدیده شوم قابل تقدیر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم گفت: تعدادی فعال اقتصادی برای بهره مندی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی آستارا و ساخت واحدهای تولید پوشاک، زمین درخواست کرده اند و امیدواریم مجوزهای لازم صادر شود.

محسن آهنی افزود: ۳۰ واحد انبار و سردخانه نگهداری کالا در آستارا شناسایی و نظارت بر آنها آغاز شده است.

عیسی محسن پور رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا هم از تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا در مرداد ماه خبر داد و نقش این اداره را در تنظیم بازار و مقابله با قاچاقچیان کالا و ارز مهم دانست.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و راه آهن بین این شهرستان و جمهوری آذربایجان، در اوایل سال گذشته افتتاح شده است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید