گروه: آرشیو
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
وعده پوتین به آمریکا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و همچنین سایر ادارات مربوطه دستور داد که سطح تهدیدی را که در نتیجه آزمایش موشک های کروز زمینی انجام شده در آمریکا را تجزیه و تحلیل کنند و اقدامات جامعی را برای تهیه یک پاسخ متقارن انجام دهند.

سرویس بین الملل  اقتصاد گستر شمال،به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و همچنین سایر ادارات مربوطه دستور داد که سطح تهدیدی را که در نتیجه آزمایش موشک های کروز زمینی انجام شده در آمریکا را تجزیه و تحلیل کنند و اقدامات جامعی را برای تهیه یک پاسخ متقارن انجام دهند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد آزمایش موشکی امریکا نشانگر هدف واقعی واشنگتن برای استقرار موشک‌های ممنوعه در نقاط مختلف جهان است.

ارتش ایالات متحده امریکا چند روز پیش یک موشک کروز را در جزیره‌ای در ایالت کالیفرنیا آزمایش کرد. این آزمایش پس از خروج امریکا از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد موسوم به INF با روسیه صورت گرفت.

پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌ برد، برجسته‌ ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از این پیمان را تایید کرده بود.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال ۱۹۸۷ پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را امضا کردند و طرفین متعهد شدند که تمام موشکهای بالستیک زمینی و کروز را با برد متوسط ​​و کوچک از بین ببرند. در اکتبر سال ۲۰۱۸ ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل “عدم رعایت” مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال ۲۰۱۹، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته ای(پیمان INF) را به حالت تعلیق درآورد.

print

پاسخی بگذارید