تاریخ: ۱۷:۳۰ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
محدودیت و ارزش بالای زمین چالش اساسی توسعه فرودگاه‌های مازندران

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: محدودیت عرصه و زمین و ارزش بالای آن مشکل اساسی توسعه فرودگاه های استان و شمال کشور است.

سعدالله وطن خواه در حاشیه راه اندازی اولین پرواز دوطرفه مسقط – شیراز- نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با ابراز خرسندی از افتتاح این پرواز اظهار کرد: در راستای سیاست های دولت و منویات استاندار مازندران مبنی بر توسعه صنعت هوایی مازندران و هم گردشگری استان و با توجه به زیرساختهای لازم در فرودگاه شهدای نوشهر شاهد برقراری اولین پرواز در مسیر مسقط- شیراز – نوشهر و بالعکس هستیم.

وی در خصوص دلیل این پرواز گفت: اتصال حوزه دریای عمان به حوزه دریای خزر و استفاده گردشگران بین المللی از ظرفیت های خدادادی استان مازندران از دلایل برپایی این کریدور هوایی است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران با تاکید براینکه بدون شک این استان با دارا بودن ۳ فرودگاه و نیز ظرفیت های گردشگری بی بدیل می تواند برای گردشگران خارجی مطلوب باشد، تصریح کرد: بدون شک یکی از حلقه های زنجیره ارزش تامین خدمات برای توسعه صنعت گردشگری استان فرودگاه ها هستند و در حوزه حمل و نقل هوایی می توانند ایفای نقش کنند و امید است با استقبال مردم از این پروازها و کمک مسئولان به ویژه استاندار مازندران توسعه فعالیت های پروازی در فرودگاه های مازندران به ویژه غرب استان فراهم شود.

وطن خواه افزود: با توجه به توسعه ترمینالی در سال های اخیر در فرودگاه نوشهر و همچنین انجام زیرساخت های فنی عملیاتی و حوزه عملیات هوانوردی، می توان با رویکردی که استاندار به دنبال آن است  در صورت تصویب، شاهد پروازهای مستقیم در مسیر کشورهای خارجی در فرودگاه نوشهر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت عرصه و زمین و ارزش بالای آن مشکل اساسی توسعه فرودگاه های شمال کشور است خاطرنشان کرد: مهمترین چالش فرودگاه های مازندران و شمال کشور این محدودیت است که نتوانستیم زمین مورد نیاز برای توسعه فرودگاهی فراهم کنیم.

مدیرکل فرودگاه های مازندران با ابراز امیدواری از اینکه با کمک مسئولان بتوان عرصه مورد نیاز برای توسعه فرودگاهی را تامین کرد تا با فراهم شدن توسعه زیرساخت های پروازی و تاسیساتی، فرودگاه ها به شأن اساسی خود که نیاز استان است برسند، اضافه کرد: از سوی دیگر برخی محدودیت ها و موانع پروازی که در ادوار گذشته ایجاد شد، اجازه استفاده از ظرفیت اسمی و موثر فرودگاهی را در اطراف فرودگاه به ما نمی دهد.

print

پاسخی بگذارید