گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۹

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: واحدهای صنعتی و معدنی با حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و نوسازی هستند تا زمینه بهره وری آنها در سال رونق تولید فراهم شود.

به گزارش اقتصادشمال ، محسن آهنی  افزود: واحدهای نیمه تمام صنعتی و معدنی با مجوز تأسیس معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات باید پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی یا کارت شناسایی معتبر داشته باشند.

وی بیان کرد: واحدهای دارای مشکل از لحاظ نقدینگی، ظرفیت تولید، مدیریت بازار و دانش فنی، با استفاده از این تسهیلات امکان افزایش تولید و اشتغالزایی خواهند داشت.

آهنی گفت: حدود ۳۰ واحد صنعتی و معدنی در آستارا دارای حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و تسهیلات هر واحد بر اساس نیاز واقعی، نام نویسی در سامانه بهین یاب و تأیید کارگروه استانی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا افزود: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و وام بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی، حداکثر پنج سال خواهد بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۵۳ واحد صنعتی با اشتغالزایی به ۶۸۱ نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید