تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اختصاص21 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت نساجی

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 21 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنعت نساجی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ،افسانه محرابی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت پارچه بافی ایران برک در گیلان افزود: در حال حاضر 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه نوسازی و بازسازی صنعت نساجی کشور اختصاص یافته که پیش بینی می شود با کارسازی این مبلغ در صنعت نساجی و افزایش تولید، زمینه 270 هزار نفر فرصت شغلی در این بخش فراهم شود.
وی حمایت و هدایت صنایع نساجی گیلان برای بهره مندی از تسهیلات بازسازی و نوسازی را هدف اصلی این بازدید دانست و ادامه داد: اغلب واحدهای نساجی استان نیازمند بازسازی و نوسازی ماشین آلات برای افزایش کیفیت و توان رقابت پذیری هستند .
محرابی ادامه داد: این واحدهای تولیدی می توانند با ثبت نام در سایت بهین یاب درخواست و مقدمات اخذ تسهیلات را فراهم کنند و ما هم بررسی و پیگیری می‌کنیم که در اولین فرصت به نتیجه برسند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تولیدات نساجی و پوشاک در گیلان فراهم است، تصریح کرد: هم اکنون واحدهای بزرگ نساجی گیلان نظیر ایران پوپلین ،ریسندگی و بافندگی گیلان ،شرکت ایران برک با برندهای خوشنام و باسابقه در گیلان با ظرفیت اندکی در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: این واحدهای تولیدی به علت وجود ماشین آلات مستعمل قادر به رقابت با تولیدات روز دنیا نیستند اما می توانند با برنامه ریزی مناسب و بهبود ماشین آلات این وضعیت را تغییر دهند.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت همچنین اظهار داشت: ایران برک به عنوان اولین تولید کننده پارچه فاستونی استاندارد ایران است که تمامی مراحل تهیه، تولید نخ پارچه و کت و شلوار را در این زنجیره تولید به صورت یکجا مهیا کرده است.
وی اضافه کرد: این شرکت جزو یکصد برند برتر استاندارد در صنعت نساجی کشور می باشد که سابقه صادرات به کشورهای اروپایی به ویژه سوئد را در کارنامه خود دارد.
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت، برای حمایت از صنایع نساجی گیلان در پروسه تامین مواد اولیه و صدور معافیت ورود اعلام امادگی کرد.
افسانه محرابی در روز نخست سفر خود به گیلان از خطوط تولید واحدهای پارچه بافی شاخص گیلان همچون ایران برک، گونی بافی پینک، ایران پوپلین، گروه صنعتی ریسندگی و بافندگی گیلان بازدید و از روند فعالیت های این کارخانه های نساجی و پوشاک از نزدیک مطلع شد و مشکلات آن ها را به دقت واکاوی و بررسی کرد.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنین روز پنجشنبه با انجمن صنایع نساجی گیلان و مدیران منتخب و صاحب‌نظر این صنعت طی نشستی به بررسی دقیق مشکلات پیرامون صنعت نساجی خواهد پرداخت.
بیش از سه هزار و 100 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
153 پروانه بهره برداری در صنعت نساجی در گیلان صادر شده که بالغ بر 30 واحد تولیدی نیمه فعال و غیر فعال شده اند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید