گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان خریداری شد

رییس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای در گیلان گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران آغاز و تاکنون حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

حبیب جهانساز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید تضمینی برگ سبز چای به صورت نوبرانه چند روزی است که آغاز شده و طی امروز و فردا در حد وسیع تر انجام می شود.

وی  یاداور شد: تاکنون خرید برگ سبز چای در شهرستان های املش، رودسر، سیاهکل، فومن، لاهیجان و لنگرود انجام شده و تا هفته آینده در همه مناطق آغاز می شود.

رییس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: تاکنون برگ سبز چای به قیمت ۶١۵ میلیون تومان خریداری شده که ٧۵ درصد سهم کارخانجات و ٢۵ درصد سهم دولت است.

وی بیان داشت: خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود  در سال جاری افزون بر ١٣۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

print

پاسخی بگذارید