تاریخ: ۱۵:۴۳ :: ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
کشت قراردادی گندم در ۲۷ هزار هکتار از مزراع مازندران

مازندران امسال متعهد به کشت قراردادی گندم آبی در ۲۷ هزار هکتار از مزارع استان است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،احسان عباسپور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هماهنگی اجرای کشت قراردادی گندم، گفت: مازندران امسال متعهد به کشت قراردادی گندم آبی در ۲۷ هزار هکتار از مزارع استان است.

او با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری طرح کشاورزی قراردادی گندم در استان معرفی شده است، افزود: کشت قراردادی گندم باید در استان به صورت کامل اجرا شود.

عباسپور با اشاره به اینکه تامین نهاده‌ها در ابتدای کار و خرید محصول پس از برداشت و تهاتر قیمت نهاده‌ها از اجزای این طرح است، گفت: یارانه کاشت، یارانه انتقال دانش و فناوری، یارانه حق بیمه و پرداخت آن توسط مجری دولتی به صندوق بیمه و یارانه آزمون آب، خاک و گیاه از مشوق‌های طرح کشاورزی قراردادی گندم است.

او افزود: مجری غیردولتی کشاورزی قراردادی، بانک کشاورزی است و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین اعتبارات لازم برای اعطای تسهیلات این طرح را بر عهده دارد.

عباسپور با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۱۵ تن بذر گندم برای کشت گندم آبی و دیم بین کشاورزان استان توزیع شد، گفت: ۸۳۲ تن بذر برای کشت گندم آبی و ۳۸۳ تن بذر برای کشت گندم دیم بین کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۸۸۳ هکتار تاکنون به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۸۱ هکتار آبی و ۸۰۲ هکتار دیم بوده است.

print

پاسخی بگذارید