تاریخ: ۱۰:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
سامانه‌های جامع تجارت کشور رونمایی شد

سامانه‌های جامع تجارت، جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، شناسه کالا، اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین المللی رونمایی شد.

از صدا و سیما، این سامانه های الکترونیک در نمایشگاه بین المللی با هدف اجرای دولت الکترونیک، شفاف سازی وکاهش تخلفات و مفاسد اقتصادی و تسهیل و تسریع فرآیند تجارت رونمایی شد و با راه اندازی این سامانه ها فرآیند تجارت تسهیل وتسریع خواهد شد.

سامانه جامع تجارت

این سامانه با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی منجر به ارتقا تعامل پذیری دستگاه های و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور می شود. با بلوغ این سامانه انتظار می رود، سرعت، سهولت و شفافیت در امور تجاری کشور محقق شود.

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا

این سامانه کمک شایانی به واقع نمایی میزان موجودی انواع کالا می کند و امکان مدیریت و تنظیم بازار را با دقت بالاتر فراهم می کند. با راه اندازی این سامانه کمبودهای احتمالی قابل پیشگیری و موارد احتکار کالا در کشور قابل شناسایی خواهد بود.

سامانه شناسه کالا

این سامانه با ایجاد یک زبان مشترک برای تبادل اطلاعات کالایی، تناقضات آماری بین دستگاه ها را کاهش می دهد. همچنین با ایجاد یک طبقه بندی مشترک، اعمال سیستمی ضوابط کالایی را زمینه سازی می کند که خود کمک شایانی به سیستمی شدن تصمیم گیری ها، کاهش خطاهای انسانی و تسریع فرایندهای مربوط به کنترل کالا می شود.

سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری

یکی از علل طولانی بودن فرایندهای تجاری اعمال ضوابط سخت گیرانه برهمه بازرگانان با هدف کاهش مفاسد است اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته جهت ایجاد سهولت برای بازرگان با سابقه مثبت است که البته باعث ایجاد انگیزش برای اصلاح رفتار تجاری و ایجاد سابقه واعتبار مثبت می شود.

print

پاسخی بگذارید