تاریخ: ۱۰:۴۶ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
صید ۸۹ تن ماهی استخوانی در سواحل بندرکیاشهر

سرپرست اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از آغاز فصل صید امسال تاکنون ، ۸۹ هزار و ۵۴۷ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان صید شده است.

به گزارش اقتصاد شمال،عزت الله رمضانی  افزود: این میزان صید شامل چهار هزار و ۳۱۷ کیلوگرم ماهی سفید ، ۸۳ هزار و ۳۰۲ کیلوگرم کفال و یک هزار و ۹۲۸ کیلوگرم شامل سایر ماهیان استخوانی است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی در این شهرستان افزود: یک هزار صیاد فعال در این شرکت های تعاونی برای صید این میزان ماهیان استخوانی، یک هزار و ۲۶۸ مرحله پره کشی انجام داده اند.
وی به شرایط مساعد جوی برای صید ماهیان استخوانی اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب شده تا فصل صید ، امسال پنج روز زودتر آغاز شود.
رمضانی برخورد قانونی با هرگونه صید غیر مجاز را از سیاست های اداره شیلات عنوان و اضافه کرد: فصل صید امسال از پانزدهم مهرماه در ۳۷ کیلومتر از سواحل بخش بندرکیاشهر آغاز شده و تا نیمه فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ماهیان استخوانی صید شده توسط صیادان بندرکیاشهر ، در سه مرکز اصلی ماهی فروشان شهر بندرکیاشهر، کوی امام بندرکیاشهر و دستک به بازارهای مصرف و خریداران عرضه می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در ۳۵ کیلومتری شرق استان گیلان واقع است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید