تاریخ: ۱۲:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
۶۷شرکت در نمایشگاه کشاورزی گرگان حضور پیدا می کنند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان گفت: امسال ۶۷ شرکت داخلی و نمایندگی های انحصاری از سه کشور برای حضور در چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی، ادوات، تجهیزات، آبیاری و صنابع وابسته در گرگان اعلام آمادگی کرده اند.

مهرداد یزدی  اظهار داشت: این نمایشگاه از دهم مهر به مدت چهار روز برگزار می شود و در آن شرکت های فعال در حوزه کشاورزی از ۱۴ استان کشور شامل خراسان، گلستان، مازندران، اراک، تهران، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، فارس، همدان، اصفهان و خوزستان و نمایندگی های انحصاری از کشورهای ترکیه، ایتالیا و فرانسه حضور می یابند.
وی گفت: این شرکت ها فعالیت و تولیدات خود را از جمله ادوات و ماشین های کشاورزی، باغبانی و خاک ورزی، ترانسفورماتور برق، تصفیه آب و تجهیزات آبیاری، لوله های یو پی وی سی و پلی اتیلن، طراحی نسل جدید شیرهای پلیمری، انواع دستگاه های فیلتراسیون اتومات و نیمه اتومات آبیاری قطره ای، مخازن آب و سمپاش، ماشین آلات صنعتی و انواع دستگاه بوجاری غلات وحبوبات و انواع بالابر، انواع تراکتور، دستگاه روغن کش و تصفیه آب و ایجاد استخر و ذخیره آب، به نمایش می گذارند.
یزدی افزود: فعالیت رسمی شرکت های شرکت کننده در این نمایشگاه از ساعت ۱۵ عصر سه شنبه (دهم مهر) با حضور شماری از مسوولان اقتصادی استان و تولید کنندگان حوزه کشاورزی و استادان دانشگاه ها آغاز می شود.
به گفته وی علاقه مندان، به ویژه کشاورزان استان گلستان می توانند هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در مدت چهار روز برگزاری، از نمایشگاه دیدن کنند.
استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود.
طبق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی گلستان مقدار تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال است.
مطابق آمار استخراجی خبرنگار ایرنا به نقل از دستگاه های ذیربط، استان گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع علاوه بر ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۰ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۱۲۰ کیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی و برخوردار از حدود ۹۰۰ واحد مرغداری و ۲۵۳ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت اسمی فرآوری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی است.

print

پاسخی بگذارید