تاریخ: ۱۱:۳۳ :: ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
آخرین خبرها از جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: در خصوص جاماندگان سهام عدالت به محض این که رفع اختلاف بین دو معاونت حقوقی مجلس صورت گیرد حتما مصوبه نهایی مجدد می‌آید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی وزیر اقتصاد  احسان خاندوزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

سوال:قرار بر این بود که جاماندگان سهام عدالت تا پایان امسال تعیین و تکلیف شوند چه شد؟

خاندوزی:با توجه به این که تعیین و تکلیف بازماندگان سهام عدالت جز احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هم هست وزارت اقتصاد در خرداد پیش نویس مصوبه‌ای را آماده کرد که به چه نحوی برای بازماندگان سهام اختصاص داده شود.

با توجه به این که مجلس تکالیف دیگری را بر روی دوش دولت گذاشته بود برای این که سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و‌… اختصاص پیدا کند سهام در اختیاری که باقی می‌ماند برای بازماندگان سهام عدالت به میزانی بود که ما می‌توانستیم در گام اول فقط بازماندگان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کشور را از این طریق جبران کنیم که این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد در صحن دولت هم یکبار مطرح شد.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایراداتی به مصوبه ای مبنی بر اینکه سهام برخی از شرکت‌ها قابل تامین است یا نه؟ گرفت، که قرار شد در یک رفت و برگشت بین معاون حقوقی دولت ومجلس شورای اسلامی این مورد رفع اختلاف شود.

به محض این که این رفع اختلاف بین دو معاونت حقوقی مجلس صورت گیرد، حتما مصوبه نهایی مجدد می‌آید.

سوال:آیا تعیین و تکلیف جاماندگان سهام عدالت به پایان امسال می‌رسد؟

خاندوزی:انتظار ما خیلی زودتر از این حرفا است.

print

پاسخی بگذارید