تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
حجت الاسلام مؤیدی درگذشت

حجت‌الاسلام علی مؤیدی مدیر و مؤسس مجموعه اشراق بابل دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، حجت‌الاسلام علی مؤیدی که به علت سوختگی ناشی از انفجار نشتی گاز در محل کار خود در مجموعه اشراق بابل در بیمارستان شهید زارع ساری بستری شده بود صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت‌الاسلام علی مؤیدی متولد ۱۳۳۰ در شهر بابل پس از پایان تحصیلات تا دانشگاه، جهت ادامه تحصیل به قم مشرف شد و از محضر اساتیدی، چون آیت الله شبیری زنجانی، خرازی، مصباح یزدی و … بهره وافر بردند.

ارتباط ایشان با بزرگانی مانند آیت الله بهجت و کسب فیض از عارفانی مانند مرحوم استاد علی صفایی حائری منجر به سیر و سلوک معنوی و خود شناسی و مطالعات عمیق و تحقیق و پژوهش در کتب اخلاقی و عرفانی گردید.

حجت‌الاسلام علی مؤیدی پس از چند سال درس و بحث در حوزه قم، به درخواست آیت الله هادی روحانی نماینده فقید و اسبق ولی فقیه در مازندران جهت مدیریت حوزه علمیه خاتم الانبیا (صدر) به بابل آمد و علاوه بر اداره این حوزه، اقدام به راه اندازی موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق کرد.

او سال‌ها در مسجد کاظمبیک به عنوان امام جماعت، مشغول به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در این مرکز معنوی شد و صد‌ها نوجوان و جوان مستعد، تحت تعلیم‌های اخلاقی و معنوی این استاد و عالم فرهیخته و بصیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی مؤیدی با تاسیس مدرسه و مجتمع آموزشی تربیتی اشراق درسال ۱۳۸۹ به این حرکت انسان ساز خود تاثیر و عمق بیشتری بخشید.

موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل، چند سال پیش اقدام به ساخت فیلم سیاحت غرب کرد که در کشور با استقبال گسترده‌ای نیز مواجه شده بود.

print

پاسخی بگذارید