تاریخ: ۲۲:۳۳ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
آغاز افتتاح ۶۳۸ پروژه تامین برق در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر افتتاح ۶۳۸ پروژه تامین برق در گیلان کلید خورد.

محمداسماعیل هنرمند روز سه‌شنبه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار “تلاش بی‌منت، تامین برق پایدار، آسایش و رفاه مشترکین” پروژه‌های شرکت توزیع برق گیلان در قالب برکناری شبکه‌های فرسوده و جایگزینی آنها با احداث کابل خودنگهدار، نصب ترانسفورماتور برق، رفع ضعف برق، افزایش قدرت ترانس های هوایی، احداث و اصلاح شبکه فشار متوسط، تعویض پایه های فرسوده و برق رسانی روستایی می‌باشد و در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: همچنین روستاهای شیروا، دشت دامن و چالنه خوار که جزو مناطق کم برخوردار و صعب‌العبور شهرستان رضوانشهر هستند در دهه مبارک فجر سالجاری مورد برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این روستاها با احداث ۳.۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف و سه دستگاه ترانسفورماتور مورد برق‌رسانی قرار خواهند گرفت و ۲۶ خانوار از نعمت روشنایی بهره‌مند خواهند شد.

هنرمند با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای برقدار در گیلان وجود دارد، بیان کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ ، تا سال ۱۳۸۹ برقدار شدند و درحال حاضر برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی، در دست اقدام است .

وی اضافه کرد: توزیع برق گیلان در کل استان نزدیک به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۵۴ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را ، مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین اهمیت تحقق دولت الکترونیک،  مشترکین محترم می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند و این امر با نصب اپلیکشن “برق من” و با ثبت شماره شناسه ۱۳ رقمی اشتراک امکان پذیر می‌باشد.

 

print

پاسخی بگذارید