تاریخ: ۱۳:۳۲ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناور‌های استاندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نوشهر از آمادگی کامل این بندر در پذیرش شناور‌های مسافربری و تفریحی استاندارد خبر داد.

محمدتقی انزان‌پور از آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش و فعالیت شناور‌های مسافربری و تفریحی در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب ابلاغی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: این بندر از زیرساخت‌های مناسب دریایی و بندری مانند اسکله، ترمینال مسافری و همچنین اسکله رو-رو مسافری، برخوردار است.

از حدود ۶۰۰۰ کیلومتر طول نوار ساحلی دریای خزر، ۹۰۰ کیلومتر آن (بر اساس مطالعات ICZM) متعلق به ایران است و بر اساس همین مطالعات، ۴۸۷ کیلومتر آن در مازندران قرار گرفته است.

او می‌گوید: در حال حاضر با وجود تاسیسات و زیرساخت‌های استاندارد موجود در بنادر استان، چنانچه شناور‌های دارای وضعیت فنی، ایمنی مناسب و مطابق با الزامات مندرج در دستورالعمل‌های ایمنی شناور‌های مسافربری یا تفریحی، توسط بخش غیردولتی واجد شرایط تامین شود، امکان شروع فعالیت شناور‌های یاد شده در بنادر فراهم است و در صورت بهره برداری از مارینا‌های در دست ساخت از سوی بخش غیردولتی، این امکان وجود دارد که در سایر نقاط غیربندری این فعالیت توسعه پیدا کند.

به گفته انزان پور تغییر الگو و سطح فعالیت‌های تفریحی دریایی از فعالیت قایق‌های تفریحی یا جت اسکی با ظرفیت کمتر از ۱۲ نفر که در مراکز و ایستگاه‌های تفریحی فعلی فعال در طول نوار ساحلی انجام می‌پذیرد، مستلزم ایجاد زیرساخت و تأمین شناور دارای ظرفیت بالای ۱۲ نفر است.

او می‌گوید: اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با در نظر گرفتن امکان استفاده از تسهیلات کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در بخش تأمین شناور مناسب، آمادگی بررسی طرح‌های پیشنهادی متقاضیان و معرفی آنان به کمیته مذکور جهت طی مراحل مربوطه را خواهد داشت.

به گفته انزان پور با شروع فعالیت شناور مسافربری با ظرفیت بالای ۱۲ نفر در بنادر یا مراکز دارای زیرساخت و امکانات مناسب، زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در طول نوار ساحلی دریای خزر و به ویژه در شهر‌های ساحلی استان مازندران فراهم شده است.

او می‌گوید: با تعیین مسیر‌های ایمن تردد دریایی، رفع موانع و مشکلات موجود در برخی زیرساخت‌های موجود در این استان، توسعه فعالیت‌ها در این بخش سرعت می‌گیرد و آثار آن در اقتصاد دریاپایه کشور و استان مازندران مشهود خواهد بود.

print

پاسخی بگذارید