مسئول بسیج سازندگی مازندران
تاریخ: ۲۳:۱۴ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری

مسئول بسیج سازندگی مازندران گفت: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز ساری تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدمهدی اقبالپور شامگاه دوشنبه در گفت و گو با رسانه های جمعی مازندران با اشاره به درست ساخت بودن نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری اظهار داشت: قرار بود تا تیرماه امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز تخصیص یابد که تاکنون با تخصیص ۹۰ میلیارد تومانی، طرح از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

مسئول بسیج سازندگی مازندران خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبار مورد نیاز بخش‌های مختلف این نیروگاه شامل ابنیه و مخزن آب تکمیل شده است و در صورت تامین اعتبار و تجهیز نیروگاه پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی میزان تولید روزانه زباله در ساری را ۲۵۰ تن ذکرکرد و افزود: زباله های تولیدی مرکز استان و شهرهای اطرف برای تامین خوراک نیروگاه زباله سوز جمع آوری می شود.

اقبالپور گفت: برنامه ریزی ها برای ساخت این طرح مهم در دست انجام است و دولت باوجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی، با تکیه بر توان داخلی قدم های مثبتی برای توسعه ایران اسلامی برداشته که به طور حتم حلاوت آن را مردم خواهند چشید.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۰۰ تنی زباله سوز ساری سال ۱۳۸۸ شروع شد و حمل ۱۴ ساله زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق علاوه بر این که مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده، سبب تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم در اسفند سال گذشته عازم مازندران شد.
نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت. تاکنون ۲ مرحله تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در اواخر اسفند سال گذشته و همچنین اوایل اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته و کل اعتبار تخصیص یافته در مجموع مرحله اول و دوم مبلغ ۸۹۲ میلیارد تومان بوده است و از کل اعتبارات تخصیص یافته مبلغ ۸۰۲ میلیارد تومان مربوط به طرح های ملی است که به وزارتخانه های مربوطه ارجاع شده و ۹۰ میلیارد تومان نیز به استان ابلاغ شده است. همچنین اعتبارات اختصاص یافته به استان، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی همراه با نظارت استانداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین، ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

print

پاسخی بگذارید