تاریخ: ۱۹:۵۵ :: ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
استاندار: گلستان از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند

استاندار گلستان با تاکید بر نیاز این استان به اجرای طرح‌های بزرگ و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت که این استان از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از بخش های مهمی که می توانند موجب تسهیل در حضور سرمایه گذار و یا بی میلی آن ها به فعالیت در گلستان شود، رسانه ها و خبرنگاران هستند که به دلیل بازتاب گسترده اخبار و مطالب، به شدت در فرایند توسعه تاثیرگذارند.

وی از رسانه‌های گلستان خواست در انتشار اخبار به مطالبی که توجه سرمایه‌گذاران را جلب می‌کنند، توجه جدی داشته باشند.

استاندار گلستان به انتشار برخی اخبار حوادث استان که بازتاب منفی زیادی در رسانه های کشور داشت اشاره  و اضافه کرد: نمونه های مشابه این اتفاقات در استان های دیگر هم رخ می‌دهد اما مجموعه رسانه‌های آن استان با مدیریت انتشار، مانع بروز مشکل به خصوص در فرآیند جذب و حفظ سرمایه گذار می شوند.

زنگانه ادامه داد: انتشار خبرهای حوادث در گلستان مدیریت نمی‌شود و انتشار گسترده آن در فضاهای مجازی و خبری علاوه بر نشان دادن چهره ناامن از استان فرار سرمایه‌گذاران را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: فضای گلستان برای سرمایه‌گذاری مناسب است و ما در مسیر توسعه باید سرمایه‌گذار را حفظ کنیم اما انتشار این گونه اخبار باعث جلوگیری از حضور بخش خصوصی می‌شود.

وی از رسانه‌های گلستان خواست با انتشار دقیق اخبار، نگذارند رسانه‌های معاند و همسو با جریانات مخالف نظام از فضاهای به وجود آمده سوء استفاده کنند.

هم اکنون استان گلستان ۶۶۷ هزار هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی و ۲۱۴ هزار خانوار بهره‌بردار (معادل ۳۸ درصد اشتغال گلستان) دارد و سالانه در شرایط عادی پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول کشاورزی در این استان شمالی تولید می‌شود.

گلستان در تولید ۱۶ محصول شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد که نشان دهنده نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی و امنیت غذایی کشور است.

تولیدات سالانه کشاورزی گلستان از ظرفیت ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی، چهار میلیون واحد دامی، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار عرصه مرتعی، بیش از هزار واحد مرغداری و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر به دست می‌آید.

print

پاسخی بگذارید