تاریخ: ۱۳:۰۲ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اصلاح و بازنگری قبوض گاز مشترکان مازندران شروع شد

مدیر عامل شرکت گاز مازندران از آغاز اصلاح و بازنگری قبوض گاز طبق مصوبه دولت خبر داد و گفت: اگرچه افزایش قبوض گاز برای ویلانشینان بد مصرف استان ضروری بوده است، اما بازنگری و اصلاح قبوض مشترکان شروع شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،قاسم مایلی رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که رصد بخش اجرایی شرکت گاز استان از ۱۵۰ هزار واحد ویلاهای استان انجام شد و همچنان نیز ادامه دارد ، افزود: جریان گاز عمده مشترکان ویلاهای خالی از سکنه استان پس از دوبار اخطار ،قطع شده است.

وی به ابلاغیه رئیس جمهور مبنی بر این که برای کمک به شرایط اقتصادی مردم، تا پایان سال ۷۰ درصد تخفیف برای افزایش تعرفه های جدید گاز اعمال شود، ادامه داد: اگرچه بهای گاز برای مشترکان بد مصرف بر اساس قیمت تمام تمام شده محاسبه شده بود ، اما طبق مصوبه قبوض این نوع مشترکان پس از اصلاح و باز بینی برای اعمال تخفیف تا پایان امسال اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: تخفیف ۷۰ درصدی گاز بها طبق بررسی های صورت گرفته در قالب بستانکار در قبوض آینده مشترکان اعمال می شود.

مایلی رستمی گفت: بر این اساس تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و بازبینی قبض‌های صادر شده نیز شامل این مشترکان نمی‌شود ،لذا این افراد باید نسبت به پرداخت قبوض گاز خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران، فقط تعرفه گاز مشترکان پرمصرف یعنی از پلکان چهارم به بعد افزایش یافته، بنابراین این افزایش تعرفه گازبها به‌صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: بازبینی قبوض جدید شرکت گاز تا پلکان سوم را شامل نمی‌شود زیرا قبض گاز این افراد نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و بازنگری فقط مربوط به قبض‌های صادر شده پلکان چهارم به بعد یعنی مشترکانی است که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند.

 

جریان گاز در ۳۰ درصد جایگاه های سی ان جی مازندران وصل شد

مدیر عامل شرکت گاز مازندران وضعیت فشار گاز در استان را متعارف توصیف کرد و گفت: در حال حاضر جریان گاز حدود ۴۰ جایگاه سی ان جی استان در راستای کمک به رانندگان خودروهای مسافری بین شهری و تاکسی های داخل شهر وصل شده است.

مایلی رستمی بیان داشت: از آن جایی که سرما و برودت هوای استان های کشور همچنان تداوم دارد ،خطر شکنندگی افت فشار گاز استان وجود دارد ، پس توقع بر این است که مردم مازندران برای کمک به هموطنان همچنان مصرف بهینه و صرفه جویی گاز را ادامه بدهند.

به گزارش ایرنا استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است. این استان همچنین دارای ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی یکی با نام منطقه ساری و دیگر با نام منطقه نوشهر و چالوس است.

طبق دستوررالعمل استانداری مازندران به دلیل برودت هوا به منظور تداوم جریان گاز مشترکان خانگی ، از حدود سه هفته قبل علاوه بر این که گاز تمامی سی ان جی های استان قطع شد، بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی از جمله نیروگاه ها ، صنایع چوب و کاغذ، مرغداری ها ،گل خانه های بزرگ و سالن های ورزشی و پذیرایی نیز به سمت سوخت دوم رفتند.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید