نتایج انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استانهای شمالی پس از برگزاری انتخابات در رشت،ساری و گرگان مشخص شد.

 نتایج انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان پس از برگزاری انتخابات در رشت

فرهاد دلق پوش نماینده وزیر صنعت، معدن، تجارت و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان  اظهار داشت: از ۲۹ نفر بعنوان کاندیدای شرکت در انتخابات ، ۱۵ نفر برای یک دوره چهار ساله بعنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان انتخاب شدند.
وی اعضای جدید به ترتیب آراء را شامل هادی تیزهوش تابان، علیرضا آقازاده، قاسم رضائیان، هادی داداش زاده، مهران فکری، امیر پورنصیر، ایرج محبوبی ، علیرضا صنعت کار، حجت نقاش زادگان، بهمن لطیفی، سامان نظری معافی، عبدالنبی جرک ، طاهر زمردنیا، محمدعلی شجاع پور و غلامحسین نوروز نژاد ذکرکرد.
وی یادآور شد: افراد منتخب با برگزاری انتخابات داخلی نسبت به انتخاب هیأت رئیسه بین انتخاب شدگان اقدام خواهند کرد.
اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی می تواند نقش بسزایی در توسعه فعالیت های اقتصادی استان در عرصه های مختلف بازرگانی ، تولیدی و … داشته باشد.
مطابق دستور فلاحت و تجارت و فواید عامه وقت و بنا به پیشنهاد تجار رشت و به موجب مواد ١ و ٢ نظام نامه اتاق های تجارت مصوبه هیأت وزیران ، در سال ١٣٠۴ اتاق تجارت رشت با ١۶ نفر عضو تشکیل شد. حوزه عملیاتی اتاق، استان گیلان بوده و اولین جلسه آن به ریاست آقای حاج علی آقای گیلانی در تجارتخانه او تشکیل شد؛ براساس همین نظامنامه در تاریخ ٢۵ تیر ماه ١٣٠٨ اتاق تجارت رشت همزمان با اتاق های تبریز، مراغه، قزوین، ساری تشکیل و رسمیت یافت.
فعالیت اتاق تا پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا با انتخابات هر دو سال یکبار و بعد هر چهار سال یکبار انجام می شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با استناد تلگراف اتاق مرکزی ایران از طرف استانداری گیلان سه نفر به عنوان سرپرست اتاق رشت و به نام هیأت رئیسه موقت انتخاب و اداره امور اتاق را بعهده گرفتند که این روال تا سال ١٣۶٢ ادامه داشت و در این سال ، اولین انتخابات اتاق رشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت.

اعضای دوره جدید اتاق بازرگانی گلستان مشخص شدند

در ابتدا ۴۷ نفر از گروه های مختلف کاندیداتوری خود را اعلام کردند که پیش از آغاز انتخابات هفت نفر انصراف دادند و رقابت بین ۴۰ نفر از گروه های بازرگانی، کشاورزی، معدن و صنعت گلستان برگزار شد.
این انتخابات که قرار بود ساعت ۱۸ پایان یابد به سبب استقبال اعضا که افزون بر ۷۰۰ نفر را شامل می شود تا ساعت ۱۹ تمدید و ادامه یافت.
در پایان رای گیری و جمع بندی آرای ماخوذه نتایج زیر در گروه های مختلف به دست آمد:

در گروه بازرگانی امیر عابدی با ۲۴۴ رای، حکیم آل‌جلیل ۲۲۱، علی صفرنژاد ۲۲۰، عبدالحلیم ماهری ۲۱۷ و عبدالصمد آخوندنژاد با ۲۱۶ رای انتخاب شدند.
در گروه صنعت فرخ قبادی با ۳۵۱ رای، علی ‌محمد چوپانی ۳۰۵، رضا مبصری ۲۹۶، محمدعلی افضلی ۲۷۶ و حاج محمد زاوودی با ۲۳۴ رای انتخاب شدند.
در گروه معدن رحمان قره‌ باش با ۳۵۵ رای و روح الله شاهینی با ۱۸۳ رای انتخاب شدند.
در گروه کشاورزی امیر یوسفی با ۳۶۶ رای، ارازجان شمالی ۲۸۸ و هوشنگ آخوندی با ۲۲۰ رای انتخاب شدند.

اعضای هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی مازندران مشخص شدند

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: با اتمام انتخابات و شمارش آراء؛ اعضای ۱۵ نفره هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی استان انتخاب شدند.
محمد محمد پور عمران افزود : در این دوره از انتخابات صلاحیت ۹۷۲ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۶۱۵ نفر معادل حدود ۶۸ درصد در انتخابات رای دادند.
بر اساس نتایج شمارش آرا ، حایزین اکثریت رای به شرح زیر مشخص شدند :
** گروه بازرگانی
۱ – امیر حاجیان برنجستانکی ۴۰۴ رای .
۲ – سید محمد جعفری ۳۹۹ رای .
۳ – رضا رستمی ۳۹۵ رای .
۴ – سید اسماعیل یزدان پناه ۳۷۷ رای .
۵ – علی تقی پور ۳۶۴ رای .
** گروه صنعت 
۱ – عبدالله مهاجر ۴۴۷ رای .
۲ – سید مجید لطیفی ۴۰۳ رای .
۳ – غلام عسگر بهزاد ۳۹۷ رای .
۴ – فرزین غلامپور ۳۸۴ رای .
۵ – سهراب پور فلاح ۳۷۹ رای .
** گروه کشاورزی 
۱- امیر میران آملی ۴۱۰ رای .
۲ – محمد چلنگری جویباری ۴۰۱ رای .
۳ – موسی آقایی ۳۵۹ رای .
** گروه معدنی 
۱- ایوب فلاح پور ۳۸۰ رای .
۲ – محمد ادابی بیشه ۳۶۷ رای .
در این دوره از انتخابات ۴۲ نفر صلاحیشان برای نامزدی هیات رئیسه اتاق بازرگانی از سوی هیات نظارت بر انتخابات تایید شده بود.
انتخابات هفتمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در حالی پایان یافت که دو گروه تحول گرایان اخلاق و توسعه با محوریت عبدالله مهاجر رئیس فعلی اتاق بازرگانی و نواندیشان تحول خواه با محوریت سید مجتبی رضوی رئیس فعلی خانه صنعت و معدن رقابت داخلی را تجربه کردند.

ایرنا

 

print

پاسخی بگذارید