تاریخ: ۲۳:۱۱ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
افتتاح و آغاز عملیات ساخت پنج طرح گردشگری در گنبدکاووس

مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت هتل سه ستاره و افتتاح چهار پروژه حوزه گردشگری شامل ۲ دفتر خدمات مسافرتی، یک فروشگاه صنایع دستی چرم و شرکت تعاونی صنایع دستی با مجموع سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

فرماندار گنبدکاووس در این مراسم ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در حوزه گردشگری برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی را از مطالبات جدی مردم این شهر دانست.

عبدالقدیر کریمی گفت: گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی درحوزه گردشگری دارد که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به خصوص احداث مراکز اقامتی می‌توان علاوه بر ایجاد درآمد، در ایجاد اشتغال پایدار نیز گام‌های خوبی برداشت.

همچنین نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با بیان اینکه دوام هر ملت و هویت آن به میراث تاریخی و فرهنگ آن مربوط است، گفت: باید با سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتر نسبت به معرفی مزیت های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی اقوام گنبدکاووس اقدام کرد.

امان قلیچ شادمهر افزود: منطقه جرجان که جغرافیای اصلی آن گنبدکاووس است، افزون بر هزار شخصیت علمی، ادبی و فرهنگی بزرگ داشته که این غنای فرهنگی باید به بهترین وجه ممکن به مردم معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های خوب گنبدکاووس درحوزه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی، گفت: این شهرستان در تدوین سند آمایش استان که مراحل نهایی آن درحال انجام است، جایگاه ویژه‌ای به لحاظ معرفی این مزیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در آن دارد.

احمد تجری افزود: احداث هتل سه ستاره که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، آماده بهره‌برداری بودن یک مرکز تجاری و اقامتی و احداث بزرگترین موزه شمال کشور به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع در گنبدکاووس بخشی از برنامه‌های میراث فرهنگی این شهرستان است.

وی همچنین با خوب توصیف کردن ظرفیت‌های گردشگری روستایی گلستان، از بهره‌برداری یا آماده افتتاح بودن ۵۰ واحد بوم گردی روستایی در پایان سال جاری خبر داد.

با افتتاح چهار پروژه گردشگری گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در مجموع برای ۲۰ نفر فرصت شغلی و با ساخت و افتتاح هتل سه ستاره این شهر با سرمایه‌گذاری تقریبی ۶۷ میلیارد ریال هم برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

print

پاسخی بگذارید