همزمان با دهه فجر امسال انجام شد
تاریخ: ۱۳:۳۵ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ طرح عمرانی و کشاورزی در قائم‌شهر

همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر ۸ طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در قائم‌شهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،جواد مولایی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای دهه مبارک فجر تا کنون ۸ طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان در شهرستان قائم‌شهر افتتاح و کلنگ زنی شد، گفت: این طرح‌ها شامل احداث سد انحرافی و سردهنه آب زراعی روستای خطیرکلا، تسطیح و تجهیز و نوسازی زمین‌های شالیزاری روستای بالارستم، مجتمع پذیرایی و گردشگری اسپهبدان، مجتمع آبرسانی شهدای بالاتجن در روستاهای کاوان آهنگر، حاجی‌ کلا و ملک خیل و مخزن آب شرب قائم‌شهر از طرح‌های بود که در این شهرستان افتتاح و همچنین عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهری آغاز شد.

وی  با اعلام اینکه فاز یک و دو پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در سطح ۲۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای بالارستم افتتاح شد، افزود: در دهه فجر امسال مجموعه گردشگری اسپهبدان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در این طرح ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت شدند.

فرماندار قائم‌شهر دیگر طرحی که در این ایام افتتاح شد را بهره برداری از پروژه سردهنه زراعی خطیرکلا و کانال منشعب آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان به منظور تامین آب اراضی کشاورزی روستاهای خطیرکلا، باغدشت، واکی کلا اعلام کرد و گفت: این طرح به منظور جلوگیری از افت بستر رودخانه و حفظ اراضی کشاورزی به بهره برداری رسید.

مولایی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شهدای بالاتجن با ۳۸ کیلومتر تعویض شبکه فرسوده و اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در روستای گاوان آهنگر افتتاح شد، گفت: در این ایام پروژه برداشت از کف مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسید که با بهره برداری این طرح ۶۰ درصد به ظرفیت مخزن آب این شهرستان اضافه شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب در خیابان شرافت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح با پیش‌بینی اعتبار ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

فرماندار قائم‌شهر افزود: این شهرستان در تخصیص اعتبارات دهه فجر رتبه اول استانی را کسب کرده است.

فرماندار قائم‌شهر با اعلام اینکه بروکراسی زائد اداری در مسیر گرفتن مجوز و تسهیلات، سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده است، گفت: مدیران شهرستان موظفند امورات سرمایه گذاران را به صورت ویژه پیگیری کنند باید به دنبال راهکار برای تسهیل در روند کارشان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری با حضور بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ شناسایی شد که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

مولایی در پایان از تشکیل دبیرخانه حمایت از فرصت‌های سرمایه گذاری در فرمانداری این شهرستان به منظور پیگیری امورات سرمایه گذاران خبر داد.

print

پاسخی بگذارید