تاریخ: ۱۰:۴۷ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
افزایش ۱۱ درصدی تلفات ناشی حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۱۱ درصدی تلفات ناشی حوادث کار در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار از ابتدای امسال تا پایان آذر ۹۴ نفر (۹۲ مرد و ما بقی زن) هستند که این رقم در مقایسه با به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه از این موارد ۷۰ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود سقوط از بلندی با ۴۳ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۲۳، جسم سخت و سایر هر کدام با ۱۴ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۸ مورد در تیر ماه و کمترین آن با ۳ مورد در فروردین ماه ثبت شده است.

او افزود: طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۵، قائمشهر با ۱۲ و نور با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان‌های گلوگاه، میاندرود و محمود آباد هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۵ فوتی و سنین کمتر از ۲۰ سال با ۵ فوتی کمترین آمار طی نه ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۴ درصدی مصدومین حادثه کار

عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۶۳۲ (۶۰۳ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در این ۹ ماه به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

print

پاسخی بگذارید