تاریخ: ۱۵:۴۹ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
افزایش85 درصدی صادرات کالا از بندر آستارا

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، 95 هزار تن کالا توسط 77 فروند کشتی از این واحد بندری صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 85 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد شمال ،کیانوش امیری  افزود: در این مدت 77 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه ، 77 فروند کشتی بارگیری ، 95 هزار تن کالا صادر و 49 هزار و 775 تن کالا وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود چهار درصد افزایش یافت، افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود دو درصد رشد داشته است.
امیری گفت: انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول و شمش آهن، پلی اتیلن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابجا شده در این بندر است.
وی بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، امکان تحول بزرگ در توسعه اقتصادی دو کشور وجود دارد.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید