تاریخ: ۱۳:۳۶ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
بازگشت حدود ۳۴۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی به انفال

یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری حدود ۳۴۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی را به انفال بازگرداندند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سید علی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندرن-ساری گفت: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۳۴۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی را به انفال بازگرداندند.

او افزود:۵۰ فقره احکام قضایی سنواتی در ۶ ماهه نخست امسال به مرحله اجرا در آمد که در این راستا ۱۸۸ هکتار از اراضی جنگلی و ۱۴۱ هکتار در اراضی مرتعی در مجموع ۳۲۹ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی درراستای اجرای احکام قضایی خلع ید و به انفال عودت گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۳۲۹ هکتار افزایش داشت.

علوی گفت: در بخش اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ نیز ۴۵۳ فقره و حدود ۹۱ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی را در تصرف و تغییر کاربری شناسایی و به بیت المال عودت شد.

او افزود: در نیمه نخست امسال در راستای مقابله با قاچاق چوب تعداد ۷۶۸ فقره پرونده ماده ۴۸ (حمل غیرمجاز) تشکیل که در این راستا ۶۷۴ نفر شناسایی و دستگیر و ۵۷۵ دستگاه خودرو توقیف و از این افراد به میزان ۲۵۶ متر مکعب چوب آلات غیرمجاز کشف و به نفع دولت ضبط شد.

علوی با اشاره به اینکه در راستای تشدید اقدامات حفاظتی، اجرای گشت‌ها و بازدید از صنایع چوبی، کارخانجات و مراکز خرید و دپو بطور مستمر انجام می‌شود، گفت: در این زمینه، ۵۲ مورد اخطار، ۱۷ مورد پلمپ کارگاه غیر مجاز، ۱۸ مورد تخریب کوره ذغال، کشف ۱۱۷۵ کیلوگرم ذغال و نیز در بحث ورود غیرمجاز چوب آلات از نوع تاغ از استان‌های کویری به استان مازندران، مقادیر ۲۷۵۰ کیلوگرم چوب تاغ کشف و با تشکیل پرونده قضایی، متخلفین به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند.

او تعداد حریق در عرصه جنگلی را ۱۱ فقره به مساحت ۱۱ هکتار و در عرصه‌های مرتعی ۶ فقره د به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار عنوان کرد و افزود: که به لحاظ تعداد فقره حریق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حریق را شاهد بودیم.

علوی اطلاع رسانی و بالارفتن آگاهی مردم، مشارکت آن‌ها در حفاظت از جنگل‌ها و مقابله با حریق، افزایش اطلاع رسانی از رسانه ها، پیش بینی‌های لازم در قرارگاه اطفاء حریق، تجهیز سرجنگلبانی‌ها، تقویت گشت‌ها در عرصه‌ها و نقاط بحرانی و همدلی و مشارکت همه دستگاه درحضور و اطفاء بموقع در مواقع حریق را از عوامل اصلی کاهش تعداد حریق در نیمه نخست امسال بیان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندرن-ساری ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و روسای دادگستری شهرستان ها، از مردم طبیعت دوست خواست هرگونه اخبار مربوط به تخریب، تصرف، قطع درخت، حمل چوب قاچاق، کوره‌های غیرمجاز T حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند

print

پاسخی بگذارید